گروه بورس- زهرا مجتهد: شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته تحت تاثیر معاملات «وکار»، «کچاد» و «کگل» با رشد روبه‌رو شد.
این شاخص روز گذشته به میزان ۶/۱۱۰ واحد نوسان مثبت داشت و به رقم ۱۱هزار و ۹۲۱واحد رسید.

عبور شاخص از مرز 11هزار و 900واحد در حالی صورت گرفت که ارزش معاملات سهام در روز گذشته نسبت به روز ماقبل 64درصد رشد داشت. در بازار دیروز بیشترین ارزش معاملات را نماد سایپا دارا بود که تعداد بیش از 20میلیون سهم «خساپا» از سوی 343نفر سهامدار معامله شد.
در بازار دیروز سهام شرکت‌هایی که در پرتفوی خود سهام سیمانی دارند، همچنان با تقاضای خرید مواجه شد. در میان این نمادها، نماد شرکت‌های معدنی هم تقاضای خرید داشتند و در میان ۱۰ شرکت نخست برای تقاضا حضور داشتند.
چادرملو، گل گهر و ملی مس از این دسته بودند. دیروز در کنار تقاضاهای خرید برای پالایش نفت اصفهان، تقاضا برای خرید پتروشیمی فن‌آوران نیز مشاهده می‌شد که تعداد 4/2میلیون سهم این نماد در قیمت 10‌هزار و 779ریال متقاضی داشت.
در هفته جاری سهامداران شاهد بازدهی ۶۶/۲درصدی بورس بودند.همچنین تعداد سه‌هزار و ۷۱۲نفر سهامدار در بازار سهام اقدام به خرید کردند و ارزش کل معاملات معادل رقم ۲۴۱میلیارد و ۲۷۲میلیون ریال اعلام شد.
در آخرین روز کاری این هفته، نمادهای تایدواتر، گرانیت بهسرام و سهامی شهد جهت برگزاری مجمع عمومی سالانه متوقف شدند. در بازار دیروز تعداد 132نماد دادوستد شد که از این تعداد، نمادهای معاملاتی ایتالران، ریخته‌گری تراکتورسازی، حق تقدم رایان سایپا و گل گهر بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی بانک کارآفرین، صنایع و خدمات کشاورزی، سایپا شیشه و فیبر ایران بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.