گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص‌کل روز گذشته نیز با رشد 7/99 واحدی، مرز 11هزار و 700 واحد را رد کرد.
این شاخص بر اثر معاملات انجام شده بر «فولاد»، «فملی» و «کچاد» به رقم ۱۱هزار و ۷۸۲ واحد دست یافت.
در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، بازده نقدی و قیمت، صنعت و سود نقدی نیز هر کدام به ترتیب با 112 واحد افزایش، 2 واحد افزایش، 401 واحد افزایش، 82 واحد افزایش و 4 واحد افزایش به کار خود پایان دادند.

در بازار دیروز بیش از ۱۸۰میلیون سهم در میان ۷هزار و ۵۵۴ نفر سهامدار مبادله شد که در نتیجه ارزش کل معاملات برابر رقم ۸۹۳میلیارد و ۴۳۹میلیون ریال اعلام شد.
بیشترین ارزش معاملات روز گذشته را نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان به خود اختصاص داد.
«فولاد» با حجم معاملات ۷۶میلیون سهمی، حدود ۴۴درصد از ارزش کل معاملات را کسب کرد.
همچنین این نماد پرطرفدارترین سهم دیروز شناخته شد. در معاملات روز گذشته از 150 نماد معامله شده، 54 نماد با افزایش نرخ، 79 نماد با کاهش نرخ و 17 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند که نمادهای معاملاتی فنرسازی خاور، دارویی سبحان، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی فن‌آوران بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی سهامی شهد، نیرو محرکه، تولید محور خودرو و داروسازی فارابی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در این روز نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان با صف خرید بیش از ۱۰۱میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و نمادهای معاملاتی چادرملو و کشتیرانی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این جدول قرار گرفتند.
همچنین در مقابل، نمادهای معاملاتی گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات و صندوق بازنشستگی بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی 11 نماد معاملاتی از جمله نمادهای گالوانیزه فجر، پارس پامچال، سیمان تهران و جوش اکسیژن ایران اشاره کرد.