گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل روز گذشته به رقم مشابه خود در اوایل مرداد ماه سال 84 رسید.
در معاملات روز گذشته شاخص بورس تهران از ۱۱هزار و ۶۰۰ واحد عبور کرد و به رقم ۱۱هزار و ۶۸۲ واحد رسید.
رشد 114 واحدی شاخص کل بر اثر معاملات انجام شده بر نمادهای «فولاد» با 47 واحد افزایش، «فملی» با 29 واحد افزایش، «وامید» با 12 واحد افزایش، «وغدیر» با 7 واحد افزایش، «فخور» و «فخاس» هر کدام با 4 واحد افزایش بود.

ارزش کل معاملات در بازار دیروز معادل رقم ۲۷۲میلیارد و ۵۰۴میلیون ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معامله بیش از ۷۱میلیون سهم در میان ۳هزار و ۸۸۳ نفر سهامدار بود.
پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر شناخته شد و نماد فولاد مبارکه اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
در بازار دیروز از ۱۴۸ نماد معامله شده، ۶۵ نماد با افزایش قیمت، ۶۶ نماد با کاهش قیمت و ۱۷ نماد دیگر بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.در این راستا می‌توان به افزایش نرخ نمادهای حق تقدم رایان سایپا، حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی ایران، فرومولیبدن کرمان و بهنوش ایران و کاهش نرخ نمادهای ایران دارو، نیرو ترانس، لیزینگ ایران و کف اشاره کرد.
همچنین نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو و کشتیرانی بیشترین تقاضای خرید و نمادهای معاملاتی سیمان فارس و خوزستان، نفت پارس و ایران‌خودرو بیشترین تقاضای فروش را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند.در میان اخبار بازار سهام در روز گذشته می‌توان به ادامه رقابت بر عرضه سهام فولاد خوزستان، مطابق روزهای معاملاتی قبل اشاره کرد.تعداد 668میلیون و 560هزار سهم معادل 5/30درصد از سهام فولاد خوزستان متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از سوی مدیریت بازار به قیمت پایه 6هزار و 117 ریال عرضه شد. طی سه جلسه معاملاتی گذشته قیمت بلوک به رقم 18هزار و 198 ریال رسید که این رقم مبنای رقابت در جلسه معاملاتی دیروز بود.