گروه بورس- زهرا مجتهد: ارزش معاملات بورس تهران در سه روز کاری هفته گذشته بیش از 5/592میلیارد ریال بود.
در آخرین روز کاری هفته مزبور، تعداد بیش از ۷/۳۹میلیون سهم به ارزش بیش از ۸/۱۶۵میلیارد ریال دادوستد شد که این رقم ۲۸درصد از کل ارزش معاملات هفته گذشته بود.

در روز دوشنبه نماد معاملاتی چادرملو پس از بازگشایی در روز ماقبل (یکشنبه) هفته یاد شده بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت. تعداد 827هزار سهم این نماد به ارزش بیش از 9/8میلیارد ریال مورد معامله 101نفر سهامدار قرار گرفت. این نماد توانست بر اثر معاملات انجام شده به میزان دو درصد نوسان داشته باشد.
همچنین نماد کشتیرانی که در پایان معاملات در روز دوشنبه شاهد تقاضای خرید به میزان ۱/۲۰میلیون سهم بود، معادل ۸واحد مثبت شاخص را بالا برد.
«کگل»، «وکار» و «شفن» نیز از دیگر نمادهای معاملاتی بودند که به رشد شاخص کمک کردند، اما معاملات انجام شده بر نمادهای «فولاد» و «فملی» مانع از رشد شدید شاخص شدند.
در مجموع از معاملات انجام شده بر ۱۵۰نماد، شاخص بورس تهران به میزان ۸/۲واحد افزایش یافت و به رقم ده‌هزار و ۷۱۶واحد رسید. شاخص کل این رقم را در سال ۸۴ نیز تجربه کرده بود. شاخص قیمت و بازده نقدی نیز در فصل مجامع رشد ۲۲/۱۰واحدی را تجربه کرد.
شاخص‌های بازار اول و دوم نیز هر یک به میزان 7 واحد منفی و 42واحد مثبت نوسان داشتند.
در این بازار نمادهای معادن منگنز، ایتالران، لوله و ماشین‌سازی و نصیرماشین بیشترین افزایش قیمت و نمادهای حق تقدم لعابیران، نیروی زنگان، قند قزوین و تکین‌کو بیشترین کاهش قیمت را شاهد بودند. همچنین نماد شرکت‌های دارویی رازک، سرماآفرین، گل‌گهر و موتورسازان تراکتورسازی در این روز متوقف شدند.