گروه بورس- هدیه لطفی: در معاملات روز گذشته 12 نماد معاملاتی بازگشایی شدند که می‌توان به نمادهای سرمایه‌گذاری غدیر، سیمان صوفیان، سیمان بهبهان، سرمایه‌گذاری البرز، بیسکویت گرجی و پارس‌سرام اشاره کرد.
نماد معاملاتی حق‌تقدم ایران خودرودیزل بیشترین افزایش نرخ را در بازار دیروز تجربه کرد. این در حالی است که روز گذشته تعداد ۳۷میلیون و ۱۳هزار حق‌تقدم استفاده نشده این نماد در بازار عرضه شد. همچنین نمادهای معاملاتی فولادمبارکه اصفهان، خوراک دام پارس، سرمایه‌گذاری غدیر و معدنی املاح ایران شاهد بیشترین کاهش نرخ بودند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته نیز همچنان به روند رشد صعودی خود ادامه داد و 23 واحد دیگر افزایش یافت. از این بابت رقم ده هزار و 380 واحد را تجربه کرد.
این رشد شاخص تحت تاثیر معاملات انجام شده بر نمادهای «فخوز» با ۹ واحد افزایش، «حکشتی» با ۸ واحد افزایش، «فولاد» با ۷ واحد افزایش، «سفارس» با ۵ واحد افزایش و «وپارس» با ۳ واحد افزایش بود.
در این بازار شاخص‌های تابلوی فرعی، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب شاهد 58واحد، 17واحد و 172واحد افزایش بودند و تنها شاخص تابلوی اصلی در این گروه به میزان 4واحد کاهش یافت.
در معاملات روز گذشته تعداد ۹/۵۰میلیون سهم در میان سه هزار و ۴۹۰ نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل معاملات معادل رقم ۱۳۶میلیارد و ۴۴۲میلیون ریال اعلام شد.
بیشترین سهم معامله شده در بازار دیروز نماد سرمایه‌گذاری غدیر بود. تعداد 87/11میلیون سهم «وغدیر» در این بازار معامله شد. همچنین این نماد پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز شناخته شد و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. ارزش ریالی سهم مزبور معادل 19میلیارد و 200میلیون ریال بود.
نمادهای معاملاتی ایران ترانسفو، سرمایه‌گذاری بوعلی و نفت پارس در صف بیشترین تقاضای فروش و نمادهای معاملاتی کشتیرانی، حق‌تقدم بانک پارسیان و سیمان فارس و خوزستان در صف بیشترین تقاضای خرید جای گرفتند.