گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس تهران روز گذشته به میزان 16واحد رشد از خود نشان داد و به رقم ده‌هزار و 357 واحد دست یافت.
معادل نیمی از رشد این شاخص تحت تاثیر نماد معاملاتی کشتیرانی بود. نمادهای دیگر از جمله «فولاد» با ۵ واحد افزایش، «ومعادن» با ۴واحد افزایش، «وپارس»، «فخوز» و «سشرق» هر کدام با یک واحد افزایش به رشد شاخص کمک کردند.

شاخص‌های با اهمیت بورس نیز روز گذشته در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند. شاخص تابلوی اصلی، تابلوی فرعی، بازده نقدی و قیمت و صنعت هر کدام به ترتیب با 2 واحد، 33واحد،83 واحد و 12واحد افزایش روبه‌رو شدند. ارزش کل بازار دیروز معادل 146 میلیارد و 992میلیون ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معاملات بیش از 43میلیون سهم در میان سه هزار و 582 نفر سهامدار بود.
در معاملات روز گذشته از ۱۵۸ نماد معامله شده، ۶۲ نماد با افزایش قیمت، ۶۵ نماد با کاهش قیمت و ۳۱ نماد دیگر بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند که در این راستا، نمادهای معاملاتی حق‌تقدم بانک پارسیان، پارس سوئیچ، کشتیرانی، ایران ارقام و سیمان شرق با افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی کیمیدارو، داروسازی ابوریحان، معدنی املاح ایران و گروه صنعتی سدید با کاهش نرخ مواجه شدند.
پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز نماد فولاد مبارکه اصفهان شناخته شد. همچنین بیشترین ارزش معاملات را این نماد به خود اختصاص داد. تعداد بیش از 11 میلیون سهم «فولاد» در بازار دیروز به ارزش 9/40 میلیارد ریال معامله شد.
همچنین گران‌ترین و ارزان‌ترین سهم به ترتیب نمادهای معاملاتی گل‌گهر و توسعه صنعتی با قیمت ۲۳هزار و ۲۰۷ ریال و ۶۰۲ ریال بودند.
در این بازار نمادهای کشتیرانی، بانک پارسیان و آلومتک در صف بیشترین تقاضای خرید و نمادهای ایران‌خودرو دیزل، ایران ترانسفو و سرمایه‌گذاری غدیر در صف بیشترین تقاضای فروش جای گرفتند. روز گذشته هفت نماد معاملاتی بازگشایی شدند‌. که نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، فنرسازی خاور، کاشی پارس و شیر پاستوریزه و پگاه خراسان از این گروه به شمار می‌آیند.