گروه بورس- زهرا مجتهد: بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز کاری هفته جاری شاهد عرضه سهام کشتیرانی، یکی از شرکت‌های بزرگ دولتی بود که پس از رقابت سنگین بر قیمت ارزیابی شده سرنوشت قیمت این شرکت را در رقم 352‌تومان سوق داد.

اما معامله نماد«حکشتی» از سوی ناظر بازار ابطال شد. در این بازار روز گذشته اتفاقات دیگری از جمله بازگشایی سه‌نماد شرکت‌های کارتن ایران، کیمیدارو و سیمان شاهرود بعد از مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تقسیم سود نقدی هر سهم رخ داد.
براثر معاملات انجام شده بر 136 نماد معاملاتی، روز گذشته، ارزش کل معاملات به رقم 4/150میلیارد ریال رسید. تعداد 9/45میلیون سهم از سوی دو‌هزار و 551 نفر سهامدار داد و ستد شد، که بیشترین سهام معامله شده متعلق به نماد شرکت توس گستر بود.
ارزش معاملات «وتوس» روز گذشته بیش از ۲/۳۴ میلیارد ریال بود . « امید» و «سایپا» رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات را دارا بودند. پرمعامله‌ترین سهم نیز فولادخوزستان بود. همچنین روز گذشته شاخص کل تحت تاثیر معاملات سهام تایدواتر، شاهد، تکنوتار و سخت آژند توانست خود را در رقم ۱۰هزار و ۳۲۸‌ واحد حفظ کند.
این شاخص به میزان 2/8‌ واحد نسبت به روز ماقبل رشد کرد. در این میان سایر شاخص‌های مهم بورس از جمله شاخص صنعت، شاخص قیمت و بازده نقدی، تابلو اصلی و فرعی هر یک با افزایش 8، 31، 7/2 و 5/15واحدی روبه‌رو بودند.
تجربه بیشترین افزایش قیمت در معاملات روزگذشته نیز بر نمادهای ایران ارقام، مارگارین و سیمان خاش اختصاص داشت. از سویی نفت پارس، بهنوش و پارس‌دارو بیشترین افت قیمت را شاهد بودند.علاوه بر این در این روز فولاد مبارکه با ۸/۲۰میلیون سهم تقاضای خرید و سرمایه‌گذاری بوعلی با ۰۱/۵میلیون سهم تقاضای فروش بیشترین میزان تقاضا را در میان سایر سهام برای خرید و فروش داشتند.