گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس تهران روز گذشته بر اثر معاملات انجام شده بر 166 نماد معاملاتی روی مرز ده‌هزار و 79واحد ایستاد.
در این معاملات نمادهای «فولاد» و «فخوز» و «تایرا» با تاثیر مثبت و نمادهای «شاراک» و «رمپنا» و «کگل» با تاثیر منفی منجر به ایستایی شاخص در رقم یاد شده شدند.

همچنین شاخص تابلوی اصلی با 13واحد کاهش، شاخص تابلوی فرعی با 18 واحد افزایش و شاخص صنعت با 2واحد افزایش به کار خود پایان دادند. در بازار دیروز 4/35میلیون سهم در میان دوهزار و 340نفر سهامدار در 5هزار و 500 مرتبه دادوستد شد و ارزش کل معاملات معادل 118میلیارد و 174میلیون ریال اعلام شد. در این بازار نمادهای معاملاتی شیشه همدان با قیمت یک‌هزار و 21ریال، روغن نباتی ناب با قیمت 5‌هزار و 778‌ریال، داروسازی دکتر عبیدی با قیمت 8‌هزار و 95‌ریال و خوراک دام پارس با قیمت 5‌هزار و 842‌ریال، شاهد بیشترین رشد نرخ بودند. در مقابل نمادهای معاملاتی حق تقدم بانک اقتصاد نوین، تجهیز نیروی زنگان، باما، ایران یاسا و قندقهستان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.نمادهای معاملاتی دارویی سبحان، تایدواتر و فولاد خوزستان بیشترین تقاضای خرید و نمادهای معاملاتی چادرملو، پتروشیمی اراک و پتروشیمی اصفهان بیشترین تقاضای فروش را در بازار دیروز به‌‌خود اختصاص دادند.
در معاملات روز گذشته نماد معاملاتی گل‌گهر به عنوان گرانترین سهم شناخته شد. آخرین قیمت سهم یادشده معادل ۲۲‌هزار و ۹۸۱‌ریال بود. همچنین نماد معاملاتی سایپا پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز شناخته‌شد و نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان بیشترین ارزش معاملات را به‌خود اختصاص داد.تعداد بیش از ۸ میلیون سهم «فولاد» در میان ۱۷۰ نفر سهامدار معامله شد و ارزش ریالی آن معادل ۳/۲۹ میلیارد ریال گزارش شد. که این نماد ۲۴ درصد از ارزش کل معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.
همچنین در معاملات دیروز می‌توان به بازگشایی دو نماد معاملاتی سیمان تهران پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی قبل و اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم مالی جدید و نماد قند هگمتان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات‌مدیره اشاره کرد.