گروه بورس- بیتا احمدی: روز گذشته شاخص کل با رشد 9/4واحدی به رقم 9هزار و 591واحد رسید.
کل سهام معامله شده بیش از ۱۲۲۶۸میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۲میلیارد ریال بود. در معاملات دیروز ۲هزار و ۲۱۷نفر در ۴هزار و ۹۲نوبت به دادوستد سهام پرداختند.
شاخص گروه واسطه‌گری مالی با افزایش 5واحد در رقم 17هزار و 509واحد ایستاد. این افزایش به سبب رشد قیمت سهام شرکت‌های لیزینگ ایران و بانک اقتصاد نوین بود. شرکت لیزینگ ایران با نوسان 8/5واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت.
شاخص گروه وسایل نقلیه نیز در این روز با کاهش ۲واحدی رقم ۴هزار و ۶۶واحد را تجربه کرد. این افت تحت‌تاثیر کاهش قیمت سهام شرکت‌های ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی، قطعات اتومبیل ایران و الکتریک شرق رخ داد. شرکت ایران‌خودرو با نوسان ۵/۸واحدی بیشترین تاثیر را بر شاخص این گروه بر جا گذاشت. شاخص گروه تصفیه نفت و سوخت هسته‌ای در این روز شاهد افت ۶۳واحدی قیمت بود. شرکت نفت بهران با نوسان ۷۴واحدی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشت. شاخص گروه فلزات اساسی نیز در این روز با رشد ۶واحدی رقم ۳هزار و ۲۳۲واحد را تجربه کرد.
این افزایش تحت‌تاثیر رشد قیمت سهام شرکت‌های فرآوری موادمعدنی، ملی سرب و روی ایران، آلومتک، فرومولیبدن کرمان و مس شهید باهنر بود.