گروه بورس- فرخنده رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد 7/7واحد مواجه شد. ارزش بازار در این روز 332445میلیارد ریال بود. شاخص کل تحت‌تاثیر رشد قیمت سهام شرکت‌های معادن و فلزات،‌نفت بهران، سرمایه‌گذاری ساختمان، بانک پارسیان، سیمان صوفیان، سیمان تهران، سیمان شاهرود، کارخانجات داروپخش، سرمایه‌گذاری شاهد، هپکو، داروسازی زهراوی، سیمان سپاهان، قطعات اتومبیل ایران،‌ آبادگران، لیزینگ غدیر، سینادارو، تایدواتر خاورمیانه و ساختمان اصفهان رخ داد.

شاخص ساخت فلزات اساسی و گروه نقلیه تنها شاخص‌های منفی در روز گذشته بودند. شرکت‌های سایپا،‌ پارس‌خودرو و زامیاد تاثیرگذارترین شرکت‌ها بر شاخص گروه وسایل نقلیه، فولاد کاویان، فرومولیبدن کرمان و گروه صنعتی سدید نیز تاثیرگذارترین مشارکت‌ها بر شاخص فلزات اساسی بودند. تعداد شرکت‌های معامله شده در بازار دیروز ۱۵۱شرکت بود که از این تعداد ۶۷شرکت با افزایش و ۶۳شرکت با کاهش قیمت سهام خود مواجه شدند.
حجم معاملات دیروز 24میلیون و 969هزار سهم، به ارزش 92میلیارد و 212میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی گذشته 28میلیارد و 600میلیون ریال کاهش داشت. شاخص تالار فرعی نیز دیروز با افزایش همراه بود، که شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاهد، گل‌گهر، تایدواتر خاورمیانه، هپکو، آبادگران ایران، سیمان داراب، لیزینگ غدیر و آهنگری تراکتورسازی بیشترین تاثیر را بر این شاخص داشتند.