گروه بورس- زهرا مجتهد: بورس تهران در اولین روز کاری هفته جاری شاهد رشد 11 واحدی برای شاخص کل بود.
در این روز شاخص به رقم ده هزار و ۱۱۲ واحد رسید و این رشد را به دلیل انجام معامله بر سهام فولاد مبارکه و فولاد خوزستان تجربه کرد. از این رو صف خرید «فولاد» طی روز گذشته عرضه و از سوی معامله‌گران خریداری شد.

تعداد بیش از 3/11میلیون سهم این شرکت به ارزش بیش از 7/37میلیارد ریال در 843 دفعه معامله شد. فولاد خوزستان نیز شاهد معامله 3/1میلیون سهم به ارزش بیش از 3/7میلیارد ریال بود. به همین ترتیب نمادهای معاملاتی «فولاد» و «فخوز» هر یک به میزان 6/18واحد و 8/4واحد بر رشد شاخص اثر داشتند.
از سوی دیگر معامله ۳/۲میلیون سهم چادرملو، شاخص را به میزان ۹ واحد کاهش داد.در مجموع ارزش معاملات بازار سهام از دادوستد بیش از ۴/۴۷میلیون سهم به رقم ۱۵۳میلیارد ریال رسید. اگرچه در مقایسه با آمار معاملات روز چهارشنبه، ارزش معاملات با کاهش ۸/۴۷درصدی روبه‌رو است، اما تعداد خریداران در بازار دیروز با ۲/۹درصد افزایش مواجه بود.نمادهای معاملاتی ایران‌ارقام، نفت پارس، البرزدارو، داملران، دارویی لقمان، سیمان هرمزگان و ایران‌مرینوس روز گذشته را با افزایش قیمت سپری کردند.
بیشترین کاهش قیمت نیز برای نمادهای معاملاتی حق تقدم بانک پارسیان، بانک اقتصاد نوین،‌ حق تقدم‌های ایران‌خودرو و توسعه معادن روی رخ داد.در پایان معاملات روز گذشته شاخص قیمت و بازده نقدی به میزان 41 واحد و شاخص صنعت به میزان 5واحد رشد کردند.شاخص تابلو اصلی نیز معادل 17 واحد افت کرد و تابلو فرعی با 51 واحد افزایش مواجه شد.دیروز بازار سهام شاهد صف خرید 3/2میلیون سهمی سایپا و صف فروش 2/1میلیون سهمی چادرملو بود.