وی افزود: این محصولات در ۱۰کارخانه فعال فولادی چهارمحال و بختیاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۹‌درصد رشد داشت و امسال هم در راستای تحقق شعار سال برای تولید بیشتر در این واحدهای صنعتی برنامه‌‌‌ریزی شده است. سیدین‌‌‌ تصریح کرد: هم‌‌‌اکنون حدود ۲هزار نفر به‌‌‌صورت مستقیم در واحدهای صنعتی فولادی چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰‌هزار میلیارد ریالی کارخانه‌‌‌های فولادی چهارمحال و بختیاری گفت: صنعت فولاد از جمله صنایع باارزش و دارای ظرفیت بالا در زمینه صادرات و اشتغال بود و به‌‌‌عنوان صنایع مادر در رشد صنایع پایین‌‌‌دست زنجیره تولید بسیار تاثیرگذار است. سیدین تاکید کرد: طرح‌‌‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد در چهارمحال و بختیاری از مهم‌ترین ضرورت‌‌‌های حوزه صنعت در این استان به ‌‌‌شمار می‌رود. وی افزود: به‌‌‌همین منظور پیگیری‌‌‌هایی از سوی مسوولان ارشد چهارمحال و بختیاری در سطح ملی انجام شده است که نهایی شدن آن به تحول در توسعه و تکمیل زنجیره تولید فولاد استان، اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منجر خواهد شد.

براساس این گزارش، در حال حاضر در این استان ۹۲۶واحد صنعتی در حال فعالیت‌اند که ۳۶واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰نفر و ۳۲واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰نفر و بقیه واحدهای صنعتی کوچک هستند.

چهارمحال‌وبختیاری دارای ۱۲شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک‌میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم‌خانگی، تولید چادرمشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌‌‌های مطلوبی در کشور دارد.