همچنین، تقویت دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای جهانی مانند یورو و پوند انگلیس، عامل دیگری است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به جای استفاده از این ارزها، به سمت دلار می‌روند.

 محرک‌های جهانی

اقدامات اخیر چین در اقتصاد، باعث کاهش نیاز به دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌کوین شده است. به‌عنوان مثال، بورس هنگ‌کنگ در اوایل اکتبر به بالاترین سطح خود در ۳۲ماه گذشته رسید؛ درحالی‌که شاخص S&P ۵۰۰ در ایالات متحده نیز نزدیک به بالاترین رکورد خود معامله می‌شود.

 وضعیت مشتقات و ETFهای بیت‌کوین

به‌رغم رشد در بازارهای جهانی، بیت‌کوین نتوانسته سطوح بالای ۶۶هزار دلار را حفظ کند. بازار مشتقات نیز نشان می‌دهد تقاضا برای خریدهای اهرمی در حالت متعادل قرار دارد. همچنین، از ابتدای اکتبر تاکنون ۳۳۵میلیون دلار خروجی خالص از ETFهای بیت‌کوین ثبت شده است که نشانه‌ای از کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به این صندوق‌هاست. در نهایت، افت قیمت بیت‌کوین به زیر ۶۴هزار دلار عمدتا به‌دلیل شرایط اقتصادی جهانی است که باعث شده است سرمایه‌گذاران به سمت بازار سهام و موقعیت‌های نقدی حرکت کنند تا در برابر نوسانات سیاسی و اقتصادی محافظت شوند.

البته ناگفته نماند که بازار بیت‌کوین روند پرنوسان دارد و نسبت به وقایع اقتصادی - سیاسی  در جهان  به‌ویژه ایالات‌متحده واکنشی سریع از خود نشان می‌دهد. همچنین گفتنی است که این دارایی در برخورد با برخی از آمارهای اقتصادی آمریکا و تنش‌های اخیر اصلاح قیمتی داشته و نمی‌توان روند آن را به عنوان نشانه‌ای از قیمت بیت‌کوین در بلندمدت درنظر گرفت و باید منتظر ماند تا شرایط به ثبات نسبی برسد تا بتوان تحلیل دقیقی از روند این  دارایی ارائه کرد.

در بلندمدت انتظار می‌رود که این دارایی ریسکی روند صعودی به خود گرفته  و از ۱۰۰ هزار دلار نیز فراتر خواهد رفت چراکه تحلیلگران معتقدند فدرال رزرو با هدف ثبت تورم ۲ درصدی نرخ بهره آمریکا را بیش از پیش کاهش خواهد داد  و به بازارهای جهانی جان دوباره می‌‌بخشد.