دستگیری مدیرعامل تلگرام موجب سقوط ارزش TON شده است

سیستم رمزگذاری‌شده امن تلگرام در جهان به این پیام‌رسان شهرت ویژه‌ای داده است، بارها درخواست‌های دولت برای همکاری را رد کرده و دلیل آن را نگرانی مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است. پس از دستگیری دوروف، توکن TON تلگرام کاهش شدیدی را تجربه کرد و تا ۱۸درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این نوشتار، TON  با ۱۴درصد کاهش در چند ساعت گذشته، کمی بالاتر از ۵.۷۱دلار معامله می‌شود.

تیم بلاک‌چین TON به خبر دستگیری دوروف واکنش نشان داد و به مخاطبان خود این اطمینان را دارد که دستگیری دوروف خللی در بلاک‌چین آنها پیش نخواهد آورد. آنها درشبکه اجتماعیX با نوشتن پستی اظهار کردند: «با وجود انتشار خبرهای اخیر درباره وضعیت پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، انجمن TON همچنان قوی و کاملا فعال است.»

بازداشت دوروف به‌عنوان بخشی از تحقیقات مقدماتی به رهبری OFMIN فرانسه (دفتر پیشگیری از خشونت علیه خردسالان) صورت گرفته است. این دفتر با استناد به اتهاماتی از جمله پول‌شویی، قاچاق مواد مخدر و به اشتراک‌گذاری محتوای آزار جنسی کودکان در تلگرام، حکم بازداشت دوروف را صادر کرده بود. عدم اعتدال این پلتفرم و ادعای استفاده از آن توسط گروه‌های جنایتکار در تحقیقات مرکزی بوده است.تلگرام در سال جاری با نظارت شدید اتحادیه اروپا درباره شیوه‌های تعدیل خود مواجه شده است؛ زیرا این پلتفرم اکنون در حدود ۴۱میلیون کاربر از اتحادیه اروپا دارد که آن را در معرض نظارت اتحادیه اروپا قرار می‌دهد؛ چراکه فاصله کمی تا حد ۴۵میلیونی دارد که این پلتفرم را ملزم به رعایت قوانین DSA می‌کند.

بلاک چین TON تلگرام با کمک مشارکت جامعه کریپتو و ادغام در تلگرام رشد کرده است. با توجه به اعتبار تلگرام در سال‌های گذشته، قیمت TON بیش از ۳۰۰درصد در سال گذشته افزایش داشته است. با این حال، اکنون همین ارتباط با تلگرام بدل به پاشنه آشیل TON شده و منجر به کاهش قیمت TON در بازارها شده است.