ذخایر نقدی و طلا معمولا برای کشورهایی با ارزهای غیر دلاری ثبات به همراه دارد. هنگام بحران مالی یا سایر بحران‌ها، داشتن ذخیره استراتژیک به پوشش بدهی‌ها یا تقویت ارز داخلی کمک می‌کند. احتیاج به ذخیره استراتژیک زمانی اهمیت چندانی ندارد که ارز کشور شما خود به نوعی ذخیره استراژیک به حساب بیاید (اهمیت دلار در بازارهای جهانی) در این صورت است که ذخیره استراتژیک جنبه تشریفاتی پیدا می‌کند. در هر صورت، اینکه انتظار داشته باشید دارایی بی‌ثباتی همچون ارز دیجیتال به شما ثبات بدهد اندکی عجیب است. بازارهای نوظهور اگر ذخایر ارزی خود را با ارزهای به همان اندازه ضعیف (مانند اینکه آرژانتین برای ذخیره استراتژیک خود از پزو برزیل استفاده کند) انباشت می‌کردند، به نظر نمی‌آید به هنگام بحران کمک چندانی نصیبشان شود.

از طرفی دیگر ذخایر استراتژیک باید قابلیت نقدشوندگی بالایی داشته باشد. حتی با فرض اینکه دولت ترامپ در آینده بتوانند صاحب تمام بیت‌کوین‌های توقیف‌شده در واشنگتن شوند، واقعیت این است که بازارهای ارزهای دیجیتال به اندازه کافی از ثبات برخوردار نیستند و حتی قابلیت نقدشوندگی پایینی دارند. از سوی دیگر تمام راه‌هایی که دولت از آن برای خرید و فروش بدهی‌های دولتی استفاده می‌کند سازگار با بیت‌کوین نیستند، از آن گذشته مقررات، زیرساخت‌ها، تسویه‌حساب و تجارت به واسطه بیت‌کوین یا وجود ندارند یا در مراحل اولیه هستند. به تمام موارد گذشته شفافیت و کارآیی را نیز اضافه کنید. هیچ آژانس رتبه‌بندی یا ابزاری مانند معاوضه پیش‌فرض اعتباری برای کمک به سنجش ریسک وجود ندارد. البته آنچه از واقعیت برمی‌آید، این است که مطمئنا دارایی دیجیتال در نظر گرفته‌شده، اندک است. بر اساس گزارش خزانه‌داری بیت‌کوین که داده‌های مربوط به دارایی‌های شرکتی و دولتی را جمع‌آوری می‌کند، آمریکا صاحب ۲۱۳هزار بیت‌کوین یا به بیانی دیگر، یک‌درصد از بیت‌کوین‌های در گردش است. دارایی بیت‌کوین موجود، به ارزش حدود ۱۵میلیارد دلار (به قیمت‌های فعلی)، نتیجه توقیفات از عملیات غیرقانونی، به‌ویژه پرونده «جاده ابریشم» است. حتی افزایش سطح بیت‌کوین‌ها به ۵درصد پیشنهادی سناتور سینتیا لومیس هنوز آن را در حد کسری از ارزش ذخایر طلای آمریکا قرار خواهد داد. به گفته لومیس که پیشنهاد بالا بردن ذخیره بیت‌کوین تا ۵درصد را مطرح کرده است، هدف از این کار تعدیل تورم و امنیت آینده اقتصادی آمریکا است. این در صورتی است که در حال حاضر دولت‌ها و بانک‌های مرکزی اهرم‌های مالی و پولی بسیار قانع‌کننده‌تری برای کاهش فشار تورمی دارند.

آیا افزایش ذخیره بیت‌کوین‌ها در رقابت تکنولوژیک با چین، آمریکا را در موضع برتر قرار می‌دهد؟ فایننشال‌تایمز در جواب به این سوال می‌گوید: درست است، ذخایر بیت‌کوین چین پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد؛ اما سود واقعی ارز دیجیتال پکن احتمالا از دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود چین به دست می‌آید.

در ادامه باید دید تلاش‌های ترامپ برای جلب نظر جمعیت کریپتو به رای تبدیل خواهد شد یا خیر.درحالی‌که می‌توانیم کاملا مطمئن باشیم که وعده‌های او به یک سیاست قابل اجرا تبدیل نخواهد شد.