در حال‌حاضر، دیسکانت هر سهم تراست GBTC به منفی ۹.۷۷‌درصد رسیده که پایین‌ترین سطح از ژوئیه ۲۰۲۱ است. سهام تراست بیت‌کوین‌گری اسکیل قابل بازخرید و تبدیل به بیت‌کوین نیست، این یعنی سرمایه‌گذاران سازمانی صرفا می‌توانند این سهام را خرید و فروش کنند و از تغییرات آن سود کسب کنند. جالب است بدانید بهای این سهام گاهی ممکن است از قیمت بیت‌کوین بالاتر برود؛ اتفاقی که پیش از ریزش بازارها در سال‌۲۰۲۱ شاهد آن بودیم. در این زمان اصطلاحا گفته می‌شود هر سهام نسبت به قیمت اسپات با پریمیوم معامله می‌شود. در آن زمان بانک جی‌پی‌مورگان خاطرنشان کرد احتمالا قیمت سهام GBTC به دلیل فشار فروش سرمایه‌گذاران سازمانی و راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌معامله بورسی بیت‌کوین در کانادا کاهش‌یافته و به منطقه «دیسکانت» وارد شده‌است. 

در حال‌حاضر هر سهم از تراست بیت‌کوین‌گری اسکیل با قیمت ۳۰.۴۵ دلار معامله می‌شود. جالب است بدانید قیمت سهام GBTC در طول یک ماه اخیر و به‌دنبال تصمیم کمیسیون بورس و اوراق‌بهادار‌‌‌‌‌‌ آمریکا برای عدم‌تجدیدنظر در پرونده خود با‌گری اسکیل حدود ۲۵‌درصد افزایش یافته‌است. جالب‌تر اینجاست که پیش از اینکه شرکت‌های بزرگی مثل بلک‌راک در ماه ژوئن درخواست خود برای راه‌اندازی ETF اسپات را به SEC ارسال کنند، میزان دیسکانت از منفی ۴۰‌درصد فراتر رفته بود. کاهش دیسکانت و افزایش قیمت سهام GBTC در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد خوش‌بینی زیادی در رابطه با تصویب احتمالی ETF اسپات در آمریکا وجود دارد. علاوه‌بر این، در روزهای اخیر شرکت‌های‌گری اسکیل و بلک‌راک بر سر درخواست ETF اسپات خود با کمیسیون بورس آمریکا جلسه برگزار کرده‌‌‌‌‌‌اند.

همزمان با افزایش قیمت سهام تراست بیت‌کوین شرکت‌گری اسکیل، شرکت آرک‌اینوست به رهبری کتی وود، چهارشنبه هفته گذشته ۳۶‌هزار و ۱۶۸ سهم از این صندوق (معادل ۱.۱‌میلیون دلار) را به‌فروش رساند. آرک‌اینوست دو روز پیش نیز ۳۲‌هزار و ۹۸۰سهم GBTC با ارزشی بالغ بر یک‌‌میلیون دلار را به‌فروش رسانده بود. اوایل ماه نوامبر، شرکت آرک‌اینوست ۱۳۹‌هزار و ۵۰۶سهم از تراست بیت‌کوین‌گری اسکیل معادل ۳.۸‌میلیون دلار را به‌فروش رساند و ۱۱۳‌هزار و ۳۲۶ سهم از شرکت بلاک (۵.۶‌میلیون دلار) را خریداری کرد. سرمایه‌گذاری آرک‌اینوست در شرکت بلاک پس از آن صورت می‌گیرد که اپلیکیشن کش‌آپ (Cash App) در گزارش سه‌‌‌‌‌‌ماهه سوم خود از سود ۲۲‌درصد روی تراکنش‌های بیت‌کوین خود خبر داده بود.