به نقل از کوین‌تلگراف، حساب کاربری ویتالیک بوترین در پلتفرم ایکس (توییتر) هک شده و طبق گفته‌های محقق ناشناسی به نام «ZachXBT» ، لینک مخرب منتشرشده توسط هکرها باعث شده که کاربران بیشتر از ۶۹۱هزار دلار از دارایی خود را از دست بدهند. دیمیتری بوترین، پدر ویتالیک بوترین، با انتشار پستی در ۹سپتامبر (۱۸ شهریور) اعلام کرد که حساب پسرش به خطر افتاده و ادامه داد: این پست ویتالیک را نادیده بگیرید. ظاهرا حساب کاربری او هک شده است. ویتالیک در تلاش است دسترسی خود به آن را برگرداند.  پستی که پدر بوترین به آن اشاره کرد، در حال حاضر از حساب ویتالیک حذف شده است. در این پست ادعا شده بود که قصد دارد ورود «Proto-Danksharding» به اتریوم را جشن بگیرد.

هکر در پست مذکور لینک مخربی را برای دسترسی به NFTهای رایگان برای تجلیل رویداد مذکور به اشتراک گذاشته بود و کاربران را تشویق می‌کرد تا کیف پول‌های خود را به آن متصل کنند. در نهایت، وی تمام وجوه کیف پول‌های متصل شده به این لینک را به سرقت برد. حتی یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم به اسم «Bok Khoo» که بیشتر به اسم «Bokky Poobah» در پلتفرم ایکس شناخته می‌شود، ادعا کرده که چند تا از NFTهای کریپتوپانک خود را از دست داده است. او در این باره گفت: هشدار! من همین الان چند تا از NFTهای کریپتوپانکم را از دست دادم. به این لینک وصل نشوید. با این حال، کاربری با نام مستعار «Satoshi ۷۶۷» در پلتفرم ایکس ادعا کرد بوترین احتمالا اقدامات امنیتی کافی برای حساب کاربری خود انجام نداده است. او باور دارد که نظارت ضعیف بوترین باعث شده چنین مشکلی پیش بیاید و ادامه داد: واقعا دوست ندارم این حرف‌‌ها را بزنم، اما ویتالیک باید مسوولیت عملکرد ضعیفش را قبول کند و به کسانی که آسیب دیده‌اند، غرامت بدهد.

تنها چیزی که باعث می‌شود مسوولیت‌ها به گردن ویتالیک نیفتد، این است که شخصی در پلتفرم ایکس حساب او را به خطر انداخته باشد، یا اینکه به خاطر تهدید خشونت‌آمیز مجرم مجبور شده باشد. من که خیلی شک دارم این اتفاق افتاده باشد. به احتمال زیاد این هک نوعی حمله مبادله سیم‌‌کارت بوده است. با این حال، ZachXBT این ادعاها را به چالش کشیده و ادعا کرده که شهرت زیاد بوترین او را به هدف خوبی برای هکرها تبدیل کرده است. ZachXBT ادامه داد: شما هنوز نمی‌دانید که آیا این هک واقعا به خاطر مبادله سیم‌‌کارت به وجود آمده است یا خیر. ویتالیک هدف خیلی بزرگی است و هکر ممکن است به یکی از اعضای داخلی پلتفرم ایکس پول داده یا از پنل استفاده کرده باشد.