هارد فورک هرتز (Hertz) نیز قرار است در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور) در شبکه BNB چین فعال شود.  به دنبال اجرای هاردفورک پلاتو، پروپوزال بهبود BEP-۱۲۶ در شبکه BNB چین فعال شده‌است. این پروپوزال با معرفی مکانیزم نهایی‌‌‌‌‌‌سازی سریع تراکنش‌ها (fast finality mechanism)، احتمال بازگردانی بلاک‌‌‌‌‌‌ها و تغییر آنها را کاهش می‌دهد. به گفته آرنو باوئر (Arno Bauer)، یکی از توسعه‌‌‌‌‌‌دهندگان ارشد BNB اسمارت‌چین، مکانیزم نهایی‌‌‌‌‌‌سازی سریع تراکنش‌ها احتمال وقوع حملات سازماندهی مجدد را کاهش می‌دهد و به پایدار‌شدن روند تولید بلاک‌‌‌‌‌‌های جدید کمک می‌کند. علاوه‌بر این، این مکانیزم باعث می‌شود داده‌های دقیق آخرین بلاک تایید شده فورا در اختیار کاربران قرار گیرد. وی در این رابطه گفت: به‌طور کلی، پروپوزال BEP-۱۲۶ با معرفی مکانیزم نهایی‌‌‌‌‌‌سازی سریع، امنیت و کارآیی را در شبکه BNB اسمارت‌چین افزایش می‌دهد. به گفته باوئر، نهایی‌‌‌‌‌‌سازی (finality) مفهوم مهمی در فناوری بلاک‌چین است و به غیرقابل‌تغییر و بازگردانی‌شدن تراکنش‌ها یا بلاک‌‌‌‌‌‌ها اطلاق می‌شود و بخشی حیاتی برای حفظ اعتماد و جلوگیری از حملات دوبار خرج‌کردن (double-spending) در شبکه‌‌‌‌‌‌های بلاک‌چینی است. 

مکانیزم نهایی‌‌‌‌‌‌سازی سریع تراکنش‌ها در پروپوزال BEP-۱۲۶ طی چند مرحله انجام می‌شود. در ابتدا ولیدیتورها (اعتبارسنج‌‌‌‌‌‌ها) یک بلاک جدید را به رای می‌گذارند و این بلاک توسط باقی ولیدیتورها دیده می‌شود، پس از آن، هر ولیدیتور بلاک را با استفاده از کلید خصوصی خود امضا کرده و به آن رای می‌دهد. در نهایت، آرا در یک استخر جمع‌آوری شده و در صورت رای کافی بلاک به زنجیره بلاک‌‌‌‌‌‌های شبکه اضافه می‌شود. ولیدیتورها هنگام رای‌‌‌‌‌‌گیری برای هر بلاک باید از قوانین خاصی پیروی کنند، به‌عنوان مثال‌ آنها نباید دو رای مجزا برای یک ارتفاع بلاک بدهند. همچنین در صورتی یک ولیدیتور می‌تواند یک بلاک را تایید کند که در هدر بلاک قبلی، گواه رای‌دادن وی موجود باشد.

علاوه بر این، بر اساس این فورک، زنجیره‌‌‌‌‌‌ای که بیشترین بلاک معتبر را داشته‌باشد، حتی اگر مجموع سختی سایر زنجیره‌‌‌‌‌‌ها بالاتر باشد، ‌‌‌‌‌‌به‌عنوان زنجیره اصلی درنظر گرفته می‌شود. همچنین تعداد ولیدیتورهای مورد‌نیاز برای تولید بلاک‌‌‌‌‌‌ها و نهایی‌‌‌‌‌‌سازی آنها متفاوت خواهد بود.  در نهایت، به ولیدیتورهای BNB چین به‌خاطر رای دهی به بلاک‌‌‌‌‌‌ها پاداش داده می‌شود. همچنین افرادی که قوانین را نقض می‌کنند، مشابه با مکانیزم اسلشینگ (Slashing) پروتکل اثبات سهام اتریوم با آنها برخورد خواهد شد.