در ۲۴ فوریه ۲۰۱۴، صرافی Mt. Gox معاملات را به‌حالت تعلیق درآورد و آفلاین شد. در نهایت مشخص شد که زیرساخت‌های صرافی Mt. Gox چندین‌بار در طول چند سال‌توسط مهاجمان مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌است. مهاجمان با دستکاری بخش‌هایی از داده‌های تراکنش‌ها توانستند به آرامی بیت‌‌‌‌‌‌‌کوین‌های این صرافی را بدزدند.

اوایل ماه فوریه، صرافی Mt. Gox برای چند ساعت آفلاین شده‌بود و تیم آن با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی، خود پروتکل بیت‌کوین را به دلیل نقص در مکانیزم مشاهده تراکنش مقصر دانست.

این صرافی هنگام دریافت درخواست برداشت، تایید شناسه تراکنش را به بلاک‌چین بیت‌کوین ارسال می‌کرد.

 با این حال، شناسه تراکنش تنها زمانی نهایی می‌شود که تراکنش در بلاک‌چین تایید شود، مشخصه‌ای که به مهاجمان اجازه می‌دهد بخش‌هایی از تراکنش را بدون درنظر گرفتن ورودی‌ها و خروجی‌ها تغییر دهند.

بعد از این فرآیندها پایگاه داده صرافی Mt. Gox برداشت موفقیت‌آمیزی را نشان نمی‌دهد زیرا شناسه تراکنش خاصی که صرافی به‌دنبال آن بود هرگز به یک بلوک راه پیدا نمی‌کند، اما مهاجم می‌تواند بیت‌کوین را دریافت می‌کند زیرا تراکنش تغییریافته، تایید می‌شود. (لازم به ذکر است که این یک معضل برای صرافی Mt. Gox بود و نه پروتکل بیت‌کوین).

درحالی‌که این اختلاف حسابداری، به‌طور شگفت‌انگیزی، هرگز مشاهده نشد، در ۲۴ فوریه ۲۰۱۴ یک سند داخلی صرافی Mt. Gox به بیرون درز کرد که جزئیات آن نشان می‌داد که واقعا این صرافی دچار بحران شده‌است.

 این سند نشان می‌داد که بیش از ۸۰۰‌هزار بیت‌کوین به سرقت رفته که ارزش آن بیش از ۴۳۰‌میلیون دلار در آن زمان و تقریبا ۱۸‌میلیارد دلار در حال‌حاضر است.

 اکنون یعنی ۹‌سال‌بعد از آن واقعه مشتریان هنوز منتظر هستند تا بخشی از بیت‌کوین خود را پس‌بگیرند.

در زمان ورشکستگی، تخمین زده می‌شد که صرافی Mt. Gox تا ۷۰‌درصد از کل بیت‌کوین معامله‌شده در سراسر جهان را اداره می‌کرد.

 برای مقایسه، سقوط صرافی FTX یک کلاهبرداری بیش از ۸‌میلیارد دلاری بود که ارزش آن کمتر از نیمی از بیت‌کوین‌های ازدست رفته صرافی Mt. Gox بود.

صرافی FTX تحت‌مدیریت سم بنکمن فرید، یکی از صرافی‌های بزرگ جهان بود، اما ورشکستگی آن در حد ورشکستگی صرافی Mt. Gox نبود.

اما درحالی‌که دو صرافی از نظر نحوه سقوط متفاوت بودند، مشکل اصلی یکسان بود: (مبادلات متمرکز) نشان‌دهنده نقاط ضعف‌واحدی هستند. در هر دو مورد، مدیران ارشد، مشتریان خود را که به آنها اعتماد کرده بودند، ناکام گذاشتند. برای همه صرافی‌ها، خطر خطا، تقلب یا ورشکستگی یک تهدید فراگیر است که باید با آن برخورد کرد.