پس از سخنرانی جرمی پاول در جکسون هول و تاکید وی بر ادامه روند افزایش نرخ بهره، موج حرکت سرمایه به سمت دلار آمریکا شدت گرفت. در همین حین بازارهای سهام نیز در کنار بازار رمزارزها به مسیر نزولی خود ادامه دادند. داده‌های مربوط به صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها از منبع وب‌سایت Cryptoquant  نشان می‌دهد که در ۳۱ اوت تا ۴‌سپتامبر روند ورود بیت‌کوین به صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مثبت بوده است. بر اساس این داده‌ها، به‌طور خالص در این مدت زمانی حدود ۲۱‌هزار بیت‌کوین به سمت صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها روانه شده که تاثیر زیادی بر افزایش عرضه این رمزارز در بازار داشته و همین عامل نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش بیت‌کوین در روزهای اخیر بوده است. درکنار این موضوع با کاهش قیمت بیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوین، ورود استیبل‌کوین به صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم افزایش داشته که این موضوع می‌تواند برای افزایش قدرت خرید در روزهای آتی نکته مثبتی باشد و بیت‌کوین را در محدوده کنونی حفظ کند.

نکته نگران‌کننده درخصوص بیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوین، کاهش سلطه این رمزارز در روزهای اخیر بوده است. سلطه بیت‌کوین با سقوط به محدوده ۳۸‌درصد، کمترین میزان خود در چهارسال اخیر را مشاهده کرد. این موضوع نشانگر جای خالی خریداران در بازار، به‌رغم ورود استیبل‌کوین به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌صرافی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها است. نسبت خریداران به ‌فروشندگان در بازار آتی نیز به زیر عدد یک سقوط کرده و این موضوع نشان می‌دهد که فروشندگان در بازار دست‌بالاتر را نسبت به خریداران دارند.

عامل موثر دیگر بر بازار رمزارزها، انتشار آمار بازار مشاغل آمریکا بود. بر اساس این آمار که در روز جمعه منتشر شد، نرخ بیکاری در آمریکا اندکی افزایش داشته و به ۷/ ۳‌درصد رسیده است، اما به‌دلیل اینکه مشارکت نیروی کار همچنان بالاست، فدرال‌رزرو می‌تواند به سیاست‌های انقباضی خود ادامه دهد، اما به‌رغم ریزش بیت‌کوین در روزهای آتی، بازار رمزارزها توکن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی هم داشت که بازده مثبت را نصیب معامله‌گران کنند. بر اساس داده‌های وب‌سایتCoinmarketcap، میان صد رمزارز برتر بازار از لحاظ سهم بازار، رمزارز CEL با رشد ۳۱‌درصدی در هفت روز گذشته بیشترین بازدهی را نصیب سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران خود کرده است. در جایگاه بعدی هم رمزارز LDO با رشد ۱۹‌درصدی قرار دارد. در سمت دیگر اما رمزارزهایی قرار داشتند که بیش از بیت‌کوین ریزش داشتند. توکن HNT با کاهش ارزش ۳۱‌درصدی بیشترین ریزش را نسبت به دیگر رمزارزها تجربه کرد. همچنین پس از آن، توکن AR با افت قیمت ۸‌درصدی در جایگاه بعدی قرار دارد.

به‌طور کلی بیت‌کوین در هفت روز گذشته حدود ۲‌درصد از ارزش خود را از دست داد. در همین حین سلطه آن نیز به ۳۸‌درصد سقوط کرد، اما به‌رغم ریزش بیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوین، ارزش کل بازار رمزارزهای حدود ۳‌درصد معادل ۳۰‌میلیارد دلار رشد کرد. این موضوع به‌دلیل رشد آلتکوین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در هنگام ریزش قیمت بیت‌کوین بود. با توجه به این مسائل، به‌نظر می‌رسد تا زمانی‌که فدرال‌رزرو به سیاست‌های ضد‌تورمی خود پایان ندهد، روند نزولی در بازار رمزارزها ادامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار خواهد بود.