گروه بنگاه‌ها: اولین نشست تدوین برنامه چهارم راهبردی بانک صنعت و معدن با حضور علی‌اشرف افخمی، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، معاونان، مدیران و جمعی از روسا و کارشناسان این بانک برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، افخمی در این نشست با اشاره به اهمیت تفکر استراتژیک در نیل سازمان به اهداف تعیین شده گفت: نخستین پرسش در این زمینه آن است که ما می‌خواهیم به کجا برویم؟ ما در این بانک به‌دنبال تدوین یک برنامه راهبردی هستیم و مقدمه این برنامه داشتن یک تفکر استراتژیک است.

وی تصریح کرد: آنچه ما خواهان آن هستیم نهادینه ساختن تفکر استراتژیک در بانک است، در آن صورت هر روزمان تبدیل به روز برنامه‌ریزی راهبردی خواهد شد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه در دوران جدید پساتحریم باید نحوه عملکرد و تفکر بانک صنعت و معدن و گستره تعاملات خود را تعیین کنیم بیان کرد: ما در مسیر حرکت به سوی اهداف خود و با توجه به شرایطی که پیش خواهد آمد برنامه‌های تدوین شده را مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار می‌دهیم تا بتوانیم حرکت در جهت هدفی که داریم را حفظ کنیم.

پهلوانی،‌ مدیر امور سازمان و برنامه‌ریزی در این نشست برنامه‌ریزی را از الزامات موفقیت هرسازمان برشمرده و گفت: اگر ما برنامه‌ریزی نداشته باشیم در حقیقت به این معنا است که برای شکست برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی افزود: استراتژی باید جهت‌ساز و جهش‌ساز بوده و بر رشد و سودآوری و تحقق اهداف و بقای سازمان موثر باشد.