گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک صادرات ایران در سفر یک‌روزه‌ای که به مشهد مقدس داشت ضمن دیدار با مهندس عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بر گسترش تعاملات و تعمیق روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل للـه‌گانی در این دیدار طی سخنانی گفت: بانک صادرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد و می‌تواند در استان خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) کمک‌های خوبی در این راستا داشته باشد و مسلما با همکاری بانک صادرات ایران و آستان قدس رضوی، ظرفیت‌های تولیدی در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت. همچنین باتوجه به ظرفیت‌های بسیار خوب بانک صادرات ایران در داخل و خارج از کشور و سابقه طولانی و درخشان آن می‌توانیم همکاری خوبی با مجموعه پیمانکاران آستان قدس رضوی داشته باشیم.

وی افزود: این بانک با استفاده از ابزارهای مالی، اوراق مشارکت، صکوک و سایر ابزارهای مالی می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت پروژه‌های آستان قدس کند. به‌علاوه، درخصوص تخصیص تسهیلات ارزی باتوجه به حضور شعب بانک صادرات در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، می‌توانیم با بهتر شدن فضای اقتصادی کشور، از این امکانات به نحو مطلوبی برای گسترش همکاری‌ها با آستان قدس استفاده کنیم. این امکان نیز وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌های مشترک با مجموعه آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف، پروژه‌های جدیدی را تعریف کنیم. از سوی دیگر، می‌توانیم در جهت توسعه و پیشرفت پروژه‌های قبلی و کارخانه‌ها و موسسات تولیدی گام‌های خوبی برداریم. ما علاوه‌بر خدمات در حوزه بانکداری، این امکان را داریم که در حوزه‌های بیمه و کارگزاری بورس نیز با آستان قدس همکاری داشته باشیم.

للـه‌گانی سپس با تاکید بر ایجاد مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری و مالی در بانک صادرات ایران برای مشتریان ویژه به‌منظور تحلیل وضعیت اقتصادی پروژه‌هایشان، درخصوص چگونگی افزایش همکاری‌ها خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قریب به اتفاق اموال آستان قدس مربوط به مردم است، همکاری متقابل بانک صادرات ایران با آستان قدس رضوی در پروژه‌ها و طرح‌هایی خواهد بود که ارزش افزوده خوبی دارند. ما همچنین می‌توانیم در مناطق ویژه اقتصادی مانند سرخس یا در طرح‌های بزرگی مانند نفت و گاز با آستان قدس مشارکت کنیم. در ادامه این جلسه، عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، با ابراز خرسندی از همکاری و تعامل بانک صادرات ایران با مجموعه آستان قدس رضوی گفت: سطح همکاری و تعامل بانک با مجموعه آستان قدس بسیار مطلوب و رضایت‌بخش است.

وی افزود: آستان قدس علاوه‌بر فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، در حوزه‌های اقتصادی نیز دارای قابلیت و ظرفیت‌های فراوان است و این مجموعه در بخش‌های ساختمانی، مشاوره‌ای و همچنین حدود ٢٠ واحد فرهنگی از جمله دانشگاه، روزنامه و بیمارستان فوق تخصصی رضوی فعالیت دارد. وی سپس با بیان فرصت‌های پیش روی بین بانک و آن مجموعه، بر همکاری همه‌جانبه با بانک صادرات ایران تاکید کرد. در این جلسه عرفانی عضو هیات‌مدیره و خدایاری سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها حضور داشتند.