گروه بنگاه‌ها: عضو هیات‌مدیره بانک پارسیان در جمع مدیران ستادی و روسای شعب سراسرکشور با مروری پیرامون دغدغه‌های بانکداری امروز با بیان این موضوع که انقلاب تکنولوژیک بدون اینکه ما مستقیما متوجه آن باشیم در حال وقوع است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود موفق‌ترین بانک‌ها در۵ سال آینده بانک‌هایی خواهند بود که بیشترین اپلیکیشن‌های پیشرفته را روی بسترهای الکترونیکی و ابزارهای ارتباطی از قبیل؛ موبایل و... با بالاترین سطح امنیتی و تعامل به‌منظور ارائه انواع خدمات بانکی به مشتریان داشته باشند. دکتر شمس عالم در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک ومجازی در بانک پارسیان همگام با تکنولوژی جهانی، گفت: جهان در حال مجازی‌تر شدن است.

بانک‌های مجازی در سطح جهانی رو به رشدند و امکان انتخاب و انعطاف بیشتری به مشتری داده‌اند. ما نیز باید با رشد و توسعه بانکداری الکترونیک و مجازی طوری عمل کنیم که نیاز حضور فیزیکی مشتریان در شعب کاهش یافته و مشتریان بتوانند کلیه فعالیت‌های بانکی خود را از خانه، محل کار یا حتی در مسیر انجام دهند و با استفاده از ظرفیت‌های بانکداری الکترونیکی بتوانند به حساب خود دسترسی داشته و آن را مدیریت کنند. دکتر شمس عالم افزود: در کشورهای پیشرفته با بازار سرمایه وسیع، ۷۰ درصد معاملات بورس توسط الگوریتم‌ها انجام می‌شود. درآینده نزدیک تجار به ما مراجعه خواهند کرد و از ما می‌خواهند که اگر موجودی حسابشان به حد مشخصی پایین آمد به آنها هشدار داده و به ایشان اعتبار بدهیم و اگر موجودی حسابشان تا حد مشخصی افزایش یافت بلافاصله به‌عنوان یک بانکدار اختصاصی به سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلا برای آنان تعریف شده است، اقدام کنیم.

در این برهه بانک‌هایی موفق هستند که به‌صورت الگوریتمی و اتوماتیک این کار را برای مشتریان انجام دهند. عضو هیات‌مدیره بانک پارسیان در پایان با بیان اینکه ارائه خدمات بانکداری مجازی، علاوه‌بر افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینه‌ها، بر افزایش سود بانک نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: توقع و انتظار این است که همکاران قدیمی که تجربه کافی در فضای بانکی دارند فضا را برای جسارت، پیشرفت و تحول و مواجهه با چالش‌های آینده کسب و کارالکترونیک آماده کنند و از جوانان بانک پارسیان نیز انتظار می‌رودکه خود را برای این امر مهم مسلح کنند، چراکه اکنون بانک‌هایی موفق‌ترند که بتوانند مشتریان بیشتری را با استفاده از ظرفیت‌های بانکداری غیرحضوری جذب کنند.