گروه بنگاه‌ها: معاونت نظارت بانک مرکزی همچنان پیگیر هماهنگ کردن موسسات اعتباری با الزامات و استانداردهای بانکی است و در این مسیر اقدامات موثری انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این اقدامات در راستای تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری انجام گرفته است. حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی نیز پیش از این درخصوص وضعیت موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج گفته بود: ثامن‌الحجج در حال حاضر تحت حسابرسی یک موسسه حسابرسی معتبر قرار دارد که نهایتا گزارش حسابرسی می‌تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی این موسسه کمک کند. پیگیری‌های انجام شده حاکی از پیشرفت همکاری‌ها میان موسسه حسابرسی مستقر در موسسه ثامن‌الحجج و سرعت گرفتن اقدامات این موسسه در راستای تطبیق با الزامات بانک مرکزی و اخذ مجوز است.

بنا براین گزارش کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی نیز درخصوص موسسه ثامن‌الحجج اظهار کرده که درباره این موسسه در کارگروه ویژه بانک مرکزی اقداماتی انجام شده است و بناست نتایج آن به‌زودی اعلام شود و این موسسه در حال ساماندهی است. این در حالی است که چندی پیش «ایرنا» نیز از قول یک مقام مسوول نوشت: این موسسه مالی بر اساس درخواست دستگاهای نظارتی و با هماهنگی بانک مرکزی برای شفاف‌سازی وضعیت مالی از طریق موسسه حسابرسی معتبر معرفی شده از سوی بانک مرکزی در مسیر ساماندهی و اخذ مجوز قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج با ٥٠٠ شعبه در کشور و از جمع‌آوری ٢٣ تعاونی آزاد اعتباری مجاز اقداماتی را در مسیر سامان‌دهی و تطبیق با الزامات بانکی انجام داده است.