گروه بنگاه‌ها: رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل بانک صنعت و معدن در دیدار خود از آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن دارد، گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های مناسبی در زمینه فضای کسب‌و‌کار دارد و آماده همکاری بیشتر با این استان هستیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، علی اشرف افخمی در جلسه‌ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مقامات استان با اشاره به تسهیلات حمایتی این بانک برای طرح‌های مختلف در سراسر کشور اظهار کرد: این بانک با وجود کمترین شعبه و سپرده‌گذاری، 5/ 4 برابر سپرده خود تسهیلات می‌دهد.افخمی با اشاره به قرارداد این بانک با موسسات رتبه‌بندی بین‌المللی گفت: این قرارداد به منظور استفاده از خط اعتباری بانک‌های بین‌المللی امضا شده است. افخمی با اعلام اینکه بانک صنعت و معدن در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصاد به صاحبان واحدهای تولیدی دارای بدهی معوقه، تسهیلات جدید می‌دهد، اظهارکرد: باید به شرایط ویژه واحدهای اقتصادی توجه کنیم و بر فراهم کردن زمینه تداوم فعالیت این واحدها اهتمام داشته باشیم.در همین حال، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ٧٠ درصد منابع مالی مورد نیاز طرح‌های عمرانی استان از منابع غیردولتی تامین خواهد شد، گفت: رویکرد مدیریت اجرایی استان بیشترین همکاری با بانک صنعت و معدن به‌صورت مشارکت یا اعطای تسهیلات برای این طرح‌هاست.


اسماعیل جبارزاده با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان آذربایجان شرقی گفت: همه طرح‌های پیش‌بینی شده در قالب این سند قرار گرفته‌اند و برای طرح‌های خارج از این سند، منابعی هزینه نخواهد شد. در صورت سرمایه‌گذاری بانک صنعت و معدن در این پروژه‌ها، نسبت به بازپرداخت تسهیلات اعطا شده توسط بانک، خود را متعهد می‌دانیم.


جبارزاده با اشاره به اینکه بیشتر بانک‌ها به واسطه اعطای تسهیلات مسکن مهر از نظر منابع تسهیلاتی در خط قرمز قرار دارند، گفت: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن از این طرح مستثنی است شرایط بهتری نسبت به دیگر بانک‌ها دارد و با توجه به رویکرد تخصصی می‌تواند گام‌های مثبتی در رونق تولید و اقتصاد کشور بردارد.