گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک سپه گفت: با مساعدت دولت تدبیر و امید و اجرای احکام و قوانین بودجه عمومی، سرمایه این بانک از محل فروش اموال مازاد و تجدید ارزیابی و دارایی‌ها در سال گذشته نسبت به مردادماه سال ۹۲ حدود ۹ برابر افزایش یافت. وی اضافه کرد: سرمایه بانک مردادماه سال گذشته ۸ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بود که به رقم ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال در سال ۹۳ رسید.

تقوی‌نژاد افزود: سرمایه پایه بانک از ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ با ۱۱۸ درصد رشد به ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته رسید.همچنین کفایت سرمایه بانک سپه در مردادماه سال ۹۲ منفی ۱۹/ ۰ درصد بود که در سال گذشته به ۲۱/ ۵ درصد افزایش یافت. مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک به عنوان اولین بانک ایرانی، خود را برای استفاده بهینه از شرایط اقتصادی بعد از رفع تحریم‌ها و حضور قدرتمندانه در عرصه‌های بین‌المللی آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مانده کل سپرده بانک سپه از رقم ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در مرداد ۹۲ به ۴۲۳ هزار میلیارد ریال در مردادماه سال‌جاری رسید که رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. رئیس هیات‌مدیره بانک سپه ضمن تاکید بر ضرورت خروج بانک‌ها و موسسات مالی از بخش‌های غیرمولد، تصریح کرد: بانک سپه در راستای خروج بانک‌ها از بنگاهداری، نسبت سرمایه‌گذاری‌ها در سهام شرکت‌ها و سایر اوراق بهادار را از ۶۴/ ۹۲درصد در سال ۹۲ به ۵۶/ ۷۲ درصد در سال گذشته کاهش داد.