گروه بنگاه‌ها: در جلسه هیات امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، اعطای تسهیلات پژوهش و فناوری به اعضای باشگاه که عضو هیات علمی یا دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و همچنین سایر اعضا تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جسله با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: مشکلات مالی بزرگ‌ترین چالش دانشگاه در شرایط فعلی به‌شمار می‌رود. علاوه بر کاهش جمعیت جوان کشور، سیاست‌های نادرست دولت پیشین در اعطای مجوز به موسسات آموزش عالی باعث شد تا جمعیت دانشجویی در این دانشگاه به شدت کاهش یابد و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در مقاطع کارشناسی و کاردانی خالی بماند.


وی با تاکید بر اینکه جهش از نسل اول دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های آموزش محور به نسل سوم یا همان دانشگاه‌های کارآفرین قطعا امری دشوار بوده که نیازمند تلاش و بردباری بسیار است، افزود: خوشبختانه با اجرای طرح‌هایی مانند طرح تجمیع ۲ و توسعه تحصیلات تکمیلی توانستیم تا حدود زیادی در کاهش هزینه‌ها و خارج ساختن برخی واحدها از حالت زیان‌ده موفق شویم.


وی اجرای طرح تجمیع 2 را امری ضروری و در راستای حفظ بقای دانشگاه دانست و افزود: ساختار سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی پس از سی سال نیازمند بازنگری و پیرایش بود به همین سبب طرح تجمیع 2 تصویب شد و در دستور کار قرار گرفت.