به گفته یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رئیس بانک مرکزی در جلسه مشترک با اعضای این کمیسیون و کمیسیون اقتصادی مجلس هدف‌گذاری تسهیلاتی سال 94 را 350هزار میلیارد تومان عنوان کرده است.

رمضانعلی سبحانی‌‌فر درگفت‌وگو با خانه ملت درخصوص جلسه مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس با مدیران بانکی کشور گفت: با حضور روسای کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس و تعدادی از اعضای این دو کمیسیون جلسه مشترکی با «سیف» و مدیران بانکی، مدیرعامل صندوق توسعه ملی و معاونان وزیر صنعت در محل بانک مرکزی با هدف تقویت واحدهای تولیدی تشکیل شد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی نحوه تامین منابع مالی موردنیاز برای ارائه تسهیلات به بخش‌های تولیدی از محورهای اصلی جلسه روز گذشته در بانک مرکزی بود. این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: موضوع اولویت‌بندی بخش‌های صنعتی و خدماتی برای دریافت تسهیلات بانکی نیز در نشست روز گذشته بحث شد.


سبحانی‌فر افزود: در نشست روز گذشته مقرر شد در ارائه تسهیلات بانکی کارگروه تخصصی ابتدا واحدهایی که به‌دلیل نبود سرمایه در گردش فعالیت‌شان متوقف یا راکد شده است شناسایی و تسهیلات لازم در این زمینه ارائه شود.


وی گفت: مسوولان بانک مرکزی عنوان کردند در سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال درحدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان وام بانکی به بخش‌های تولیدی پرداخت شود.


سبحانی‌فر تاکید کرد: موضوع تعریف منابع جدید برای افزایش تسهیلات بانکی از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه روز گذشته بود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: مقرر شده دوشنبه آینده جلسه‌ای تشکیل شود تا راهکارهایی برای تامین منابع مالی موردنیاز بانک برای ارائه تسهیلات به بخش تولید و حمایت اساسی از بخش صنعت فراهم شود.