گروه بنگاه‌ها: با توجه به تاثیرگذاری پست‌بانک ایران در سطح کشور و ارائه خدمات متنوع بانکی به عموم هموطنان و تسهیلات اشتغال‌زایی، حضور این بانک در روستاها یک ضرورت است.

به گزارش روابط‌عمومی پست بانک ایران، عضو هیات‌مدیره پست بانک در مراسم معارفه مدیرعامل جدید گفت: در حال حاضر بیش از ۹۹درصد خدمات عمومی نظیر آب، برق و گاز در سطح روستاها ایجاد شده که در این راستا پست بانک ایران همکاری خوبی برای پوشش همه روستاها جهت دسترسی به خدمات عمومی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دارد.

صباغی با اشاره به رسالت نظام بانکی برای پوشش مناطق روستایی و محروم اظهار کرد: در حال حاضر ۳درصد از این مناطق توسط شبکه بانکی تحت پوشش قرار دارد، در حالی که پست بانک ایران در ۲۹درصد از مناطق مذکور حضور داشته و خدمت‌رسانی می‌کند. وی افزود: با توجه به رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم و کنترل رشد نقدینگی توسط دولت در سال‌های اخیر، پست بانک ایران در چنین شرایطی نه تنها پرداخت تسهیلات را قطع نکرد بلکه با کسری نقدینگی و بدهی به بانک مرکزی نیز مواجه نشد. وی تاکید کرد: پست بانک ایران همواره به دنبال اشتغال‌زایی بوده و سال گذشته با تغییر سیاست‌های اعتباری خود، ۹۰درصد تسهیلات را در بخش خرد توزیع کرد.

عضو هیات‌مدیره اظهار کرد: حمایت از جوانان از دیگر برنامه‌های پست بانک ایران است که در این راستا با تخصیص ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در سال ۹۳ پیشگام بوده و امسال نیز ۶۰۰میلیارد ریال پرداخت خواهد کرد.