گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بیمه سینا با یادآوری اینکه پرتفوی شرکت طی سال‌های گذشته با میزان سرمایه همخوانی نداشت و ۱۷ برابر سرمایه شرکت بود، گفت: طبق برنامه‌ریزی مدون با کاهش سهم رشته‌های زیان‌ده و افزایش سرمایه پرتفوی بیمه سینا اصلاح شد. به گزارش خبرنگار ما، امین شیرکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اصلاح پرتفوی فرآیندی تدریجی دارد، افزود: رویکرد بیمه سینا از پرتفوی‌محور بودن به سودمحور بودن تغییر کرد و عملکرد کیفی جایگزین کمیت می‌شود.

شیرکانی درخصوص افزایش سرمایه بیمه سینا خاطرنشان کرد: این شرکت ازمحل آورده نقدی و مطالبات سهامداران سرمایه خود را از ۴۰۰ میلیارد ریال به ۹۲۰ میلیارد ریال افزایش داد و تا پایان سال ۹۴ به ۱۵۰۰میلیارد ریال می‌رسد. وی درخصوص معوقات بیمه سینا یادآور شد: شرکت بیمه سینا در سال ۹۲ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان مطالبات معوق داشت که از نرم صنعت بالاتر بود، اما با پیگیری توانست ۵۵ میلیارد تومان از مطالبات را وصول کند و به‌دنبال وصول ۶۰ میلیارد تومان باقیمانده باشد.

شیرکانی درخصوص سهم فروش مستقیم و غیرمستقیم در بیمه سینا گفت: ۵۰ درصد حق بیمه‌ها توسط شبکه نمایندگی و ۵۰ درصد دیگر به‌طور مستقیم تولید می‌شود، البته سهم شبکه فروش در بازار بیمه بیش از ۸۰ درصد است و بیمه سینا در سیاست‌گذاری جدید خود به‌دنبال افزایش نمایندگان و سهم فروش غیرمستقیم است. شیرکانی درخاتمه نسبت خسارت بیمه سینا در ابتدای سال ۹۳ را ۱۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر این نسبت به ۸۵ درصد کاهش یافته و با توجه به سیاست‌های جدید با روندی‌نزولی کاهش می‌یابد.