گروه بنگاه‌ها: مدیربیمه‌های آتش‌سوزی بیمه رازی درخصوص خسارات سیل اخیر استان البرز گفت: در پی وقوع سیل در استان البرز، روستای سیجان بیشترین آسیب را متحمل شده و بیمه رازی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خسارات را حداکثر ۲۴ ساعت پس از تکمیل پرونده پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه رازی، امیر حسین قربانی افزود: با توجه به قراردادی که در پاییز سال ۱۳۹۳ بین استانداری البرز و شرکت بیمه رازی منعقد شده است، اکثر منازل مسکونی بیش از ۱۷۴ پارچه روستاهای استان البرز تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی شامل خطرات، حریق، صاعقه، انفجار، زلزله و سیل تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال قرار گرفتند. وی ادامه داد: با توجه به بیمه‌نامه صادره و قرارداد مذکور، بلافاصله پس از اعلام خسارت و امکان حضور در محل، کارشناسان ارزیاب خسارت در محل حادثه حاضر شده و حدود ۱۰۰ فقره پرونده خسارت برای زیان‌دیدگان مفتوح شد.

مدیر آتش‌سوزی بیمه رازی گفت: طبق آخرین سرشماری، روستای سیجان دارای ۲۶۷ واحد مسکونی و ۲۴۰ خانوار است که بر اثر حادثه سیل اخیر، حدود نیمی از منازل مسکونی آن بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند.

قربانی توضیح داد: با توجه به اینکه در قرارداد مذکور ارزش اعیانی منازل مسکونی روستای سیجان تحت‌پوشش بیمه‌نامه قرار گرفته است، بخش قابل‌توجهی از خسارات مذکور بر دوش اهالی روستای سیجان سنگینی می‌کرد که به مقدار قابل توجهی کاهش یافت.