گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همایش مبارزه با پولشویی، ضرورت‌ها و اقدامات احتیاطی تاکید کرد: حفظ اسرار مشتریان برای ما اولویت است. دکتر علی صالح‌آبادی در این همایش که با حضور مسوولان بانک مرکزی، مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و شماری از مشتریان در محل همایش‌های بانک توسعه صادرات برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: ما کنار مشتریان که عمدتا جزو صادرکنندگان نمونه و خوب کشور هستند، قرار داریم؛ چراکه موفقیت بانک و مشتریان متقابل است.

وی با اشاره به اقدامات مثبت و موثر در کشور در حوزه تدوین و اجرای مقررات مبارزه با پولشویی گفت: مبارزه با پولشویی علاوه‌بر ایجاد نظم در نظام مالی باعث کاهش جرائم به‌ویژه جرائم سازمان‌یافته می‌شود و موجبات کاهش فاصله طبقاتی را فراهم می‌سازد. به گفته دکتر صالح‌آبادی، ثبات در نظام اجتماعی، توزیع مناسب درآمدها ،تقویت فعالیت‌های سالم تجاری و شفافیت و سلامت در نظام اقتصادی از دیگر پیامدهای مثبت مبارزه با پولشویی است.

در این همایش علیرضا خادمی، رئیس اداره مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات تصریح کرد: بهتر است هر شرکت نماینده‌ای ترجیحا به‌عنوان حسابرس در این حوزه داشته باشد که با اشراف کامل به عملیات ارزی و ریالی شرکت تحت پوشش خود بتواند تحرکات ناشی از عملکرد متخلفان و پولشویان حرفه‌ای را به موقع شناسایی کند.

همچنین احمدآبادی رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی (FIU) نیز در این همایش گفت: نتیجه پولشویی سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال نیست؛ بلکه ورود و خروج به سرعت و هدفمند پول از سیستم بانکی به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌سازد.