تسنیم: سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از تصویب کلیات طرح عملیات بانکی بدون ربا در این کمیسیون خبر داد.

اسماعیل جلیلی سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه صبح دیروز این کمیسیون اظهار کرد: جلسه دیروز با حضور نمایندگان بانک‌ مرکزی، سازمان خصوصی‌سازی، مرکز پژوهش‌ها، صندوق بیمه کشاورزی و وزارت اقتصاد و اعضای کمیسیون تشکیل شد. وی ادامه داد: در این جلسه گزارش رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارائه شد که در آن بر مشکلات نقدینگی صندوق برای پرداخت خسارت‌های کشاورزان و نیاز جدی به حمایت بانک مرکزی و بانک کشاورزی برای تامین منابع جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان و اظهار نگرانی از عدم اجرای ماده ۴۹ قانون رفع موانع تولید تاکید شده بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس همچنین گفت: کلیات طرح عملیات بانکی بدون ربا در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید و مقرر شد کارگروهی با عضویت طراحان طرح، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌ها مفاد طرح را بررسی و گزارش نهایی خود را به کمیسیون ارائه دهند.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه دیروز گزارش وزارت اقتصاد، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی از راهکارهای بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب‌و‌کار بانک جهانی مطرح شد.