گروه بنگاه‌ها، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از تصویب اساسنامه این بانک در شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: برای دریافت مجوز در ماه جاری یا ابتدای سال آینده ۵۱ درصد از سهام این بانک در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود. غلامحسن تقی نتاج با بیان اینکه، برای تحقق شرط بانک مرکزی برای ارائه مجوز عرضه ۵۱ درصد از سهام مهر اقتصاد در بورس، هماهنگی لازم برای انجام این عرضه با بورس انجام شده و براساس ابلاغیه بانک مرکزی این عرضه باید به افرادی غیر از سهامداران قبلی صورت گیرد.

وی در ارتباط با اتصال این بانک به شبکه شتاب، اعلام کرد: زیرساخت‌های لازم در بانک مهر اقتصاد برای این کار فراهم شده و هر زمان که بانک مرکزی مجوز دهد، عملیاتی خواهد شد. نتاج درخصوص بنگاهداری نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از مولفه‌های ارائه مجوز فعالیت به بانک مهر اقتصاد، رعایت نسبت‌های قانونی بود، هم اکنون سهم بنگاه و شرکت از سرمایه بانک همان نسبت ۴۰ درصد تعیین شده است.

وی اظهار کرد: در راستای ساماندهی بازار پولی و بانکی کشور با محوریت نظارتی بانک مرکزی و در راستای مصوبات شورای پول و اعتبار، موسسه مهر خود را با ضوابط مورد نظر بانک مرکزی تطبیق داد. وی ادامه داد: برهمین اساس ساختار ترازنامه و سایر صورت‌های مالی بانک براساس قانون پولی و بانکی و عملیات بانکی بدون ربا بر اساس استانداردهای مدنظر بانک مرکزی تغییر کرد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد همچنین گفت: این بانک برای انجام اقدامات تطبیقی اساسنامه خود را در تاریخ ۷ بهمن ماه سال جاری مطرح کرد که این اساسنامه به تصویب شورای پول واعتبار رسید و در نهایت در تاریخ ۸ بهمن ماه سال ۹۳ به شماره ۳۰۸۸۲۱ به مراجع ذی‌ربط ابلاغ شد.این اساسنامه در سوم اسفند ماه ۹۳ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و بانک مهر اقتصاد تحت عنوان شرکت سهامی عام با شماره ۴۲۹۷۰۹ با سرمایه ۱۲ هزار میلیارد ریال به ثبت رسید.