گروه بازار پول: درحالی‌که در آخرین هفته بهمن‌ماه روند قیمتی سکه و دلار کاهشی بود، در اولین هفته اسفندماه مسیر حرکتی این دو کالا معکوس شد. سکه و دلار در هفته گذشته به ترتیب رشد ۲/ ۲ و ۷/ ۰ درصدی را تجربه کردند. البته در مقایسه این پنج‌شنبه نسبت به پنج‌شنبه ماقبل این میزان به نیم درصد برای سکه می‌رسد. این رشد هفتگی در حالی ثبت شد که در روز پنج‌شنبه بهای دلار با ۵ تومان کاهش به ۳۴۴۰ تومان رسید و قیمت سکه نیز تغییری را نسبت به روز چهارشنبه ثبت نکرد و مانند پنجمین روز هفته با قیمت ۹۹۸هزار تومان معامله شد. بازی اونس با سکه

سکه در آخرین روز هفته پیش، تحت‌تاثیر نوسانات طلای جهانی تغییرات قیمتی خود را به ثبت رساند. در مقاطعی از روز پنج‌شنبه با نزدیک شدن طلای جهانی به محدوده ۱۲۲۰ دلار، بهای سکه در بازار داخلی تا قیمت یک میلیون تومان بالا رفت، اما با نزولی شدن روند اونس در ساعات انتهایی روز، قیمت سکه در بازار داخلی با کاهش مواجه شد و نهایتا سکه با ۲ هزار تومان کاهش روی عدد ۹۹۸ هزار تومان ایستاد، رقمی که تغییری نسبت به روز چهارشنبه نداشت. عدم تغییر قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که از دومین روز هفته گذشته بهای سکه در مسیر افزایشی قرار گرفته بود. سکه که شنبه گذشته با ۱۷ هزار تومان کاهش تا رقم ۹۷۶ هزار تومان پایین آمده بود، در ادامه هفته و تا روز چهارشنبه تنها رنگ افزایش را به خود دید. روزهای یکشنبه و دوشنبه بهای سکه ۶ هزار تومان بالا رفت و قیمت این دارایی با ارزش تا رقم ۹۸۲ هزار تومان بالا رفت. در ادامه این روند افزایشی، روز سه‌شنبه بهای سکه با ۵ هزار تومان رشد به ۹۸۷ هزار تومان رسید، هر چند که بیشترین افزایش هفتگی سکه در روز چهارشنبه اتفاق افتاد. در پنجمین روز هفته بهای سکه با ۱۱هزار تومان افزایش در آستانه یک میلیون تومان قرار گرفت و به قیمت ۹۹۸ هزار تومان رسید. البته روز پنج‌شنبه بهای ربع سکه و نیم سکه تحت‌تاثیر افزایش تقاضا با رشد رو‌به‌رو شدند. در این روز نیم سکه با ۸ هزار تومان افزایش به ۵۱۷ هزار تومان و ربع سکه با ۶ هزار تومان رشد به ۲۸۶ هزار تومان رسید. رشد این دو کالا موجب شد که بهای نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با ۴/ ۴ و ۳/ ۴ درصد رشد روبه‌رو شوند.

توقف دلار در محدوده ۳۴۴۰ تومان

درحالی‌که شنبه گذشته بهای دلار با ۵ تومان کاهش به قیمت ۳۴۱۵ تومان رسیده بود، در روزهای یکشنبه و دوشنبه قیمت شاخص بازار ارز افزایش یافت. روز یکشنبه بهای دلار با ۱۰ تومان افزایش به ۳۴۲۵ تومان و روز دوشنبه با ۱۵ تومان رشد به ۳۴۴۰ تومان رسید. نوسان روز دوشنبه بیشترین تغییر قیمتی دلار در ۲ هفته پیش از آن بود. به گفته فعالان «سقوط سکه و رشد تقاضای سکه بازان برای دلار» در کنار «افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی» و «هیجانات روانی ایجاد شده پیرامون برخی اظهارات در مذاکرات هسته‌ای» از جمله عوامل رشد دلار در روز دوشنبه بود. پس از افزایش ۱۵ تومانی روز دوشنبه فضای بازار ارز تا حدی آرام شد و دلار روز سه‌شنبه تغییر قیمتی را تجربه نکرد. روز چهارشنبه بهای دلار ۵ تومان افزایش یافت، اما کاهش ۵ تومانی روز پنج‌شنبه قیمت دلار را به نرخ ۳۴۴۰ تومان روز دوشنبه بازگرداند.

معکوس شدن روند هفتگی سکه و دلار

معکوس شدن روند هفتگی سکه و دلار