گروه بنگاه‌ها: بانک پاسارگاد در بیستمین همایش ملی انجمن متخصصان محیط زیست ایران که با محور «توسعه پایدار و محیط زیست چالش‌ها و راهکارهای ملی و منطقه‌ای (ارزیابی برنامه‌های توسعه)» برگزار شد، موفق به کسب عنوان حامی محیط‌زیست در کشور شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، در این همایش که در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس ‌شورای ‌اسلامی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران و مسوولان حضور داشتند.

در این مراسم بانک ‌پاسارگاد به‌عنوان تنها سازمانی که گام‌های موثری برای حفظ محیط‌زیست و همچنین فرهنگ‌سازی برای این امر مهم برداشته‌است، مورد تقدیر قرار گرفت و تندیس و لوح تقدیر این همایش را از آن خود کرد. در بخشی از این لوح ‌تقدیر آمده ‌است: «اهتمام به حفظ محیط‌‌ زیست موهبتی است الهی که در جای‌جای قرآن‌کریم مورد تاکید قرار گرفته ‌است. این لوح یادبود به پاس تلاش ارزشمند جنابعالی و سازمان متبوع در ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست تقدیم حضور می‌گردد.»

بنا بر این گزارش بانک‌پاسارگاد، به‌عنوان یک بانک‌سبز و در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، پاسداری و حفاظت از محیط‌زیست را در زمره مهم‌ترین رسالت‌ها و مسوولیت‌های خود می‌داند و اعتقاد دارد به‌عنوان یک سازمان مالی و اقتصادی با اقداماتی همچون ترویج فرهنگ بهره‌مندی از بانکداری ‌مجازی و بانکداری ‌الکترونیک، برگزاری دوره‌های آموزش بانکداری ‌الکترونیک به هزینه خود در سازمان‌ها و شعبه‌ها، تامین امنیت و ایمنی بیشتر مشتریان، ارائه تسهیلات لازم به دسته‌ها و گروه‌های مردمی حامی محیط‌زیست، توجه ویژه به فرهنگ‌سازی در این مورد و ... می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.