ایرنا: مدیر اداره صادرات بانک مرکزی از ممنوعیت عملیات صرافی در فضای مجازی خبر داد و گفت: براساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها که در ۲۹ دی‌ماه سال‌جاری ابلاغ شد، صرافی‌های دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی تنها مجاز به انجام معاملات و خرید و فروش ارز هستند. صمد کریمی با تاکید بر اینکه هرگونه عملیات صرافی در فضای مجازی و اینترنتی ممنوع است، تصریح کرد: البته صرافی‌ها در صورتی مجاز به خرید و فروش ارز هستند که قبلا نسبت به اعلام همزمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی یا تارنمای آن اقدام کرده باشند.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: براساس دستورالعمل مذکور که برای اولین بار توسط بانک مرکزی اعلام شده به جز صرافی‌های دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نمی‌توانند اقدام به خرید و فروش ارز و تسویه معاملات کنند.

کریمی ادامه داد: به‌عبارت دیگر خرید و فروش ارز توسط دلالان و سفته‌بازان مطابق با مقررات اعلامی ممنوع است.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل مزبور کانون صرافان مکلف شده هر یک ساعت یکبار میانگین موزون نرخ خرید و فروش را محاسبه و در تارنمای خود اعلام کند.

وی در پایان گفت: این امر توسط کانون صرافان در تعامل سازنده با بانک مرکزی به‌صورت آزمایشی انجام شده و پس از نهایی شدن آن جهت اعلام عمومی در‌خصوص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.