گروه بنگاه‌ها، فاطمه بهادری: مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک برای تاسیس موسسات اعتباری تخصصی مسکن یا شرکت‌های پس‌انداز و تسهیلات منطقه‌ای پیشنهادهایی دارد تا این شرکت‌ها به‌صورت منطقه‌ای نسبت به جذب سپرده و اعطای تسهیلات ساخت مسکن اقدام ‌کنند. ضمن اینکه در هر منطقه امکان اعطای تسهیلات وجود دارد. محمد‌هاشم بت‌شکن با تاکید براینکه وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن و تاسیس موسسات اعتباری تخصصی مسکن از جمله طرح‌های پیشنهادی بانک مسکن است، افزود: وام ۸۰ میلیونی که اخیرا با مخالفت بخش اعتباری بانک مرکزی روبه‌رو شده، پیشنهاد بانک مسکن نبوده است.

مدیرعامل بانک مسکن از پیشنهاد این بانک برای افزایش سقف وام مسکن به ۶۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: برای پرداخت این وام، منتظر بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی و تصویب آن هستیم. وی از بیان جزئیات این طرح تا زمان تصویب در شورای پول و اعتبار خودداری کرد. مدیرعامل بانک مسکن در ادامه به ارائه آخرین آمار از عملکرد بانک پرداخت و گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در ۹ ماه ابتدای سال جاری ۲۹۰ هزار میلیارد ریال در بخش مسکن و ساختمان بوده است.

بت‌شکن ادامه داد: در ۱۰ ماه اول امسال ۱۵۶ هزار میلیارد ریال در بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده است، از جهت تعداد واحدهایی که در سال جاری تامین مالی کرده‌ایم ۷۴ هزار واحد تسهیلات ساخت و ۱۰۱ هزار واحد تسهیلات خرید مسکن پرداخت کرده‌ایم که با احتساب ۳۷۱ هزار واحدی که بانک در بخش سهم‌الشرکه تامین مالی کرده است در مجموع در ۱۰ ماه نخست سال جاری ۵۴۶ هزار واحد مسکونی توسط بانک مسکن تامین مالی شده است.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: از نظر تعداد واحدهایی که بانک مسکن تسهیلات پرداخت کرده است نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته‌ایم.

وی همچنین مانده تسهیلات بانک مسکن را بالغ‌بر ۱۰۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. وی گفت: خوشبختانه به استناد ماده ۱۴ قانون حمایت از ساماندهی عرضه مسکن که ایجاد و تامین سرمایه تخصصی بخش مسکن در آن پیشنهاد شده است بانک مسکن به همراه شرکت‌های تابعه خود مجوز شورای عالی بورس را در مورد ایجاد نخستین نظام تامین سرمایه مسکن اخذ کرده و با اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی در همین ماه بهمن شاهد تاسیس و راه‌اندازی آن خواهیم بود.