گروه بنگاه‌ها: حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی ایران امروز درسومین اجلاس شهروندی بیمه رازی با بیان اینکه هدف بیمه مرکزی از سختگیری در نظارت، حفظ و ارتقای اعتماد مردم به صنعت بیمه است، گفت: شاید برای اولین بار است که نظارت به‌عنوان محوری‌ترین سیاست‌های بیمه مرکزی مد نظر قرار گرفته است. به گزارش پایگاه خبری اعتبار، میرزایی با بیان اینکه در شرایط کنونی بازار، نظارت بر صلاحیت مدیران حیاتی است و تا شبکه فروش را هم شامل می‌شود، یادآور شد: در زمان اعلام خسارت به یک شرکت بیمه در واقع تمام صنعت بیمه کشور محک می‌خورد و پرداخت سریع خسارت نشانه آمادگی یک شرکت بیمه در ایفای تعهدات است. معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: مدیرعامل بیمه رازی در اجرای تکالیف قانونی تعامل خوبی با نهاد ناظر دارد و عملکرد شرکت نسبتا مطلوب است. میرزایی در راستای اجرای طرح پالایش شبکه نمایندگی گفت: وقتی این طرح آغازشد ۶۲هزارکد نمایندگی در سنهاب ثبت شده بود که ۳۰۰ کد آن مربوط به افرادی بود که از چند شرکت بیمه کد گرفته بودند. وی ادامه داد: نزدیک به دو هزار نفر از این کدها مربوط به کسانی بود که کارمند بودند و نمی‌توانستند در این حوزه فعالیت کنند که تمامی این موارد شناسایی و کدها لغو شدند. او گفت: شرکت‌هایی که اطلاعات دقیق شبکه فروش را طبق ضوابط بیمه مرکزی ارسال کنند، بیمه مرکزی نیز متناسب با سطح توانگری و سایر شرایط مجوز پذیرش نماینده را صادر می‌کند.

از سوی دیگر یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی نیز در این اجلاس از مشارکت کارکنان بیمه رازی در افزایش سرمایه این شرکت خبرداد و گفت: سرمایه بیمه رازی از ۶۲۵ میلیارد ریال به ۲ هزار میلیارد افزایش می‌یابد که کارکنان شرکت نیز با استفاده از حق تقدم در این امر مشارکت خواهند داشت. مظلومی با بیان اینکه هیات‌مدیره بیمه رازی به‌دنبال جلب رضایت تمام ذی نفعان شرکت است، ادامه داد: نیروی انسانی بیمه رازی دردو سال گذشته نشان داد که با تلاش خود توانسته رشد ۶۷ و ۹۲ درصدی عملکرد شرکت را رقم بزند و لیاقت سهامداری آن و بهره‌مندی از سود سهامداری را دارد. وی گفت: به‌دنبال شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها برنامه توسعه‌ای شرکت با تحلیل بازار بیمه کشور طی سال‌های گذشته و برآورد رشد آن در سال‌های آتی تدوین شد که آمارهای رسمی اعلام شده به برآوردهای ما نزدیک است. مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه این شرکت اینک دو میلیون بیمه گذاردارد، ادامه داد: هدف بیمه رازی افزایش سهم بازار به هر قیمتی نیست و اتفاقا در پذیرش برخی از ریسک‌ها سیاست انقباضی خواهیم داشت.

مظلومی گفت: بیمه رازی خود را مکلف به رعایت تکالیف قانونی می‌داند و در راستای طرح پالایش شبکه نمایندگی کد ۶۰۰ نماینده را که با ضوابط بیمه مرکزی همسو نبودند لغو کرد و اینک در انتظار اخذ مجوز از بیمه مرکزی برای جذب نمایندگان جدید است.