گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت: بیمه کوثر با توجه به نیاز کشور علاوه‌بر خدمات فعلی، بیمه‌های جدید شامل بیمه بهجت و بازنشستگی، بیمه بیماری‌های صعب‌العلاج، بیمه بسیجی، بیمه سالمندی، اعتباری و کالا و مکمل دندانپزشکی را به نیروهای مسلح و کل جامعه هدف ارائه خواهد داد. به گزارش «ایسنا»، عبدالرسول عطایی در جلسه معارفه مدیر شرکت بیمه گلستان ادامه داد: اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین اهداف اصلی توسعه خدمات بیمه‌ای و ارائه طرح‌های بیمه جدید است.وی در ادامه بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۷/۱ درصد بوده و متوسط جهانی آن ۷ درصد است که کشورهای پیشرفته بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ درصد و کشورهای آسیا و خاورمیانه بالغ بر ۵ درصد است.

عطایی یادآور شد: متاسفانه این رقم زیبنده کشور نیست و شرکت‌های بیمه‌ای در این خصوص نتوانسته‌اند موفق عمل کنند؛ بنابراین همه ما در هر مسوولیتی باید کمک کنیم تا بیمه از مهجوریت خارج شود. عطایی اظهار کرد: بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در این امر نیز مستلزم اطلاع‌رسانی و آموزش است که زندگی شخصی را پوشش می‌دهد، اما متاسفانه در کشور ما از فروش ۱۰۰ درصد شرکت‌ها تنها ۸ درصد سهم ما از بیمه‌های عمر است، در حالی که در کشورهای پیشرفته از فروش صددرصدی شرکت‌ها نزدیک به ۶۰ درصد مربوط به بیمه عمر است.

وی اضافه کرد: از این لحاظ ما در رتبه ۷۲ قرار داریم و حتی در این زمینه نیز کار صورت نگرفته است.

عطایی تصریح کرد: هدف از تاسیس شرکت بیمه کوثر ارائه خدمات نوین بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور براساس برنامه تحول صنعت است. گسترش انواع بیمه‌ها بر اساس خواسته مشتریان با رعایت اصل مشتری‌مداری و بهینه‌سازی و توسعه فرهنگ بیمه کشور و بهره‌مندی از بیمه‌های اختیاری به‌ویژه بیمه‌های زندگی از دیگر هدف‌های این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز این شرکت این است که از نظر سهم بازار و ارائه خدمات و توانمندی مالی در سطح کشور به‌عنوان برترین شرکت بیمه خصوصی کشور در افق ۱۴۰۴ مطرح شود.عطایی با اشاره به راه‌اندازی باجه بیمه‌ای کوثر برای تسهیل در روند بیمه‌شدگان درمان یادآور شد: با استفاده از این باجه بیمه شده بدون نیاز به مراجعه به شرکت بیمه در تمام ساعات شبانه‌روز و در ایام هفته می‌تواند تمام مراحل بیمه‌ای را محل مرکز درمانی انجام دهد. مدیرعامل بیمه کوثر با بیان سوابق کاری شرکت بیمه کوثر و توانایی این شرکت در پرداخت خسارات و همچنین جایگاه این شرکت در صنعت بیمه کشور گفت: استان گلستان قابلیت‌های فراوانی برای جذب بازارهای جدید دارد که این امر با زحمات مدیریت و کارکنان شعبه محقق می‌شود. وی خاطرنشان کرد: استان گلستان در خصوص بیمه نیروهای مسلح نسبت به دیگر استان‌ها در رتبه بالاتری قرار دارد. در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات محمدرحیم بای، مدیر پیشین بیمه کوثر تقدیر و علیرضا گلکار به‌عنوان مدیر جدید معرفی شد.

همچنین اولین جشنواره بیمه کوثر با اولویت بیمه‌های زندگی از بهمن‌ماه ۹۳ لغایت اردیبهشت ۹۴ برگزار می‌شود. این شرکت از ابتدای بهمن‌ماه در باجه‌های مستقر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا اقدام به برگزاری جشنواره بیمه کوثر با اولویت بیمه‌های زندگی می‌کند.

بنابراین گزارش با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در پایان این جشنواره، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ جوایز نفیسی به بیمه‌گذاران، کاربران و فروشگاه‌های برتر اهدا می‌شود.