گروه بنگاه‌ها: استاندار خراسان رضوی در نشستی که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن در محل استانداری آن استان انجام شد گفت: با توجه به ماموریت ویژه بانک صنعت و معدن، نقش این بانک در تامین مالی طرح‌های صنعتی و معدنی، به‌ویژه طرح‌های بخش خصوصی اساسی است. در این نشست، مدیرعامل بانک صنعت ومعدن با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای و تخصصی است که در صورت داشتن سرمایه کافی می‌تواند نقش چشمگیری در تامین مالی طرح‌های صنعتی و معدنی کشور ایفا کند به مقایسه سرمایه این بانک با بانک‌های توسعه‌ای جهان پرداخت. به گفته وی در حالی که سرمایه بانک صنعت و معدن از ٨٣٠ میلیون دلار تجاوز نمی‌کند بانک توسعه‌ای کویت ١٤ میلیارد دلار و بانک توسعه‌ای ژاپن نزدیک به ١٣ میلیارد دلار سرمایه دارد.

افخمی تصریح کرد: دولت ژاپن برای خروج از رکود، مبلغ یک‌هزار میلیارد دلار به بانک‌ها و موسسات مالی و صنایع زیربنایی خود تزریق کرده است؛ درحالی که بانک توسعه‌ای در کشور ما با سرمایه‌ای که دارد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صنایع کشور باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مبلغ ٧٠٠ میلیون دلار تسهیلات ارزی برای اعطا به طرح‌های صنعتی استان خراسان رضوی اختصاص یافته است که به زودی آثار آن بر چهره اقتصاد این استان مشهود خواهد بود.

افخمی نقش صنایع کوچک و متوسط را در ایجاد اشتغال و بسط اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت توصیف کرده و با اعلام تصمیم این بانک برای ایجاد بانک صنایع کوچک و متوسط افزود: اقدامات اساسی برای تاسیس بانک مزبور انجام شده و در آینده‌ای نزدیک در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.