گروه بنگاه‌ها: شرکت بیمه ایران طی هشت ماه گذشته سال جاری، بابت بیمه پول بیش از ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون ریال غرامت به ذی‌نفعان خسارت پرداخت کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، بیمه‌نامه پول یکی از بیمه‌های جامع است که بیمه‌گذاران بابت پول‌های در صندوق و در راه خود آن را تهیه و از پوشش‌های بیمه‌ای آن بهره‌مند می‌شوند. در همین ارتباط این مجموعه بابت خسارت وارده به بیمه‌گذاران خود طی هشت ماه گذشته سال جاری ۲ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۷۱ ریال به ذی‌نفعان خود خسارت پرداخت کرده است.

در این گزارش با اشاره به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۴۲ ریالی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته آمده است: ‌پرداخت خسارت بیمه‌نامه‌های پول بیمه ایران درسال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش را نشان می‌دهد که دلیل این کاهش افزایش ضریب امنیت در سطح جامعه عنوان شده است.

افزایش ۵/۲ برابری خسارت به شرکت‌های هواپیمایی بابت سوانح هوایی

بیمه ایران در ۹ ماه گذشته سال جاری ۱۸۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۸۵ ریال بابت سوانح هوایی به شرکت‌های هواپیمایی خسارت داد این در حالی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته تنها ۷۰ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۶۰۵ هزارو ۱۲۵ ریال به شرکت‌های هواپیمایی خسارت پرداخت کرده بود.

بر اساس این آمار غرامت‌های بیمه ایران از محل بیمه‌نامه‌های هواپیما به دلیل رشد سوانح هوایی ۵/۲ برابر سال گذشته بوده است، البته طبق آمار جهانی رشد سوانح هوایی در ایران از میانگین جهانی بالاتر نیست.

متاسفانه سال گذشته میلادی سال پرحادثه‌ای در بخش هوایی بوده و تعداد سوانح هوایی در سراسر دنیا رشد قابل توجهی داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده است.

کاهش ۹۶ درصدی خسارت‌های دریایی

پرداخت خسارت‌های دریایی بیمه ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته ۹۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. براساس این گزارش این شرکت در هشت ماه گذشته سال جاری فقط ۳ میلیارد و ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار

و ۸۱۴ ریال به بیمه‌گذاران خود اعم از حقیقی و حقوقی غرامت پرداخت کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۵ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۵۱ ریال به بیمه‌گذاران و ذی‌نفعان خسارت پرداخت شده است. دلیل کاهش ۹۶ درصدی خسارت‌های دریایی از سوی مسوولان بیمه‌نامه‌های کشتی، هواپیما و کالا بیمه ایران انتخاب ریسک صحیح عنوان شده است.

رشد ۴۴ درصدی خسارت کالا در بیمه ایران

بیمه ایران طی هشت ماه گذشته سال جاری در بخش بیمه‌نامه‌های حمل کالا ۷۴ میلیارد و ۷۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۹۱ ریال به صاحبان کالا و خدمات بابت خسارت‌های وارده غرامت پرداخت کرده است. بنابراین گزارش، پرداختی‌های بیمه ایران بابت بیمه‌نامه‌های کالا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته است. البته رشد ۴۴ درصدی خسارت بیمه‌نامه‌های کالا در بیمه ایران متوازن با رشد صدور بیمه‌نامه بوده و ریسک نامناسب پذیرش نشده است. براساس نظر کارشناسان این حوزه با رشد جریان اقتصادی در کشور میزان واردات و صادرات کالابه داخل و خارج افزایش یافته است و به همان نسبت تواتر حوادث نیز بیشتر شده که طبیعی است در همین راستا اتفاق خارج از عرف و روال صورت نگرفته و میزان خسارت پرداختی با پرتفوی دریافتی تناسب دارد.