نتیجه بررسی‌های بانکی نشان می‌دهد در سال گذشته ایرانیان درخواست ۸۶ میلیون و۵۰۰ هزار کارت هدیه را به بانک‌ها ارائه کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت: سال گذشته حداقل ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت هدیه از سوی ایرانیان رد و بدل شده است. کارت‌های هدیه که در ادبیات بانکی به کارت‌های پیش پرداخته معروف است سهمی ۳۱ درصدی در میزان کارت‌های صادر شده بانکی سال گذشته داشته است. تعداد کارت‌های برداشت بانکی نیز در سال گذشته به ۱۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار رسید که با توجه به جمعیت ۷۸ میلیونی کشور سرانه آن ۵/۲ کارت به ازای هر نفر است. نتیجه بررسی‌های بانکی نشان می‌دهد در سال گذشته ایرانیان درخواست ۸۶ میلیون و۵۰۰ هزار کارت هدیه را به بانک‌ها ارائه کرده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت: سال گذشته حداقل ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت هدیه از سوی ایرانیان رد و بدل شده است. کارت‌های هدیه که در ادبیات بانکی به کارت‌های پیش پرداخته معروف است سهمی ۳۱ درصدی در میزان کارت‌های صادر شده بانکی سال گذشته داشته است. تعداد کارت‌های برداشت بانکی نیز در سال گذشته به ۱۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار رسید که با توجه به جمعیت ۷۸ میلیونی کشور سرانه آن ۵/۲ کارت به ازای هر نفر است.

گردهمایی مدیران شعب بانک ایران زمین

گروه بنگاه‌ها: گردهمایی مدیران و روسای شعب خراسان رضوی و شمالی با هدف بررسی وضعیت شعب استان، با حضور معاون عملیات بانکی، مدیر امور و روسای شعب استان در محل هتل دانشور برگزار شد. معاون عملیات بانکی تعامل و مشارکت کارکنان را برای دستیابی به اهداف بانک بسیار مهم دانست و گفت: همه پرسنل باید ضمن همفکری و خلاقیت، تمام تلاش خود را جهت به ثمر رسیدن اهداف بانک به کار گیرند تا شاهد موفقیت و پیشرفت بانک ایران زمین باشیم. شایسته درخصوص اهمیت مشتری مداری اظهار کرد: مشتری مداری در بانک ایران زمین یک اصل ویژه است؛ بنابراین تمام فعالیت‌های ما وابسته به آن است و باید تمام تلاش خود را برای حفظ مشتریان قدیم و ارتقای مقوله مشتری‌مداری به‌کار ببندیم. همچنین با حکم مدیر عامل بانک ایران زمین، مدیر امور انفورماتیک معرفی شد. سیدکمال سیدعلی، طی حکمی احمد مقیمی را به‌سمت مدیر امور انفورماتیک منصوب کرد.

«شتاب ۷» در سیستم بانکی عملیاتی شد

گروه بنگاه‌ها: نسخه جدید نرم‌افزار سامانه مرکز شتاب موسوم به «شتاب ۷» پس از ماه‌ها طراحی، تولید و تست به بهره‌برداری رسید. در ویرایش جدید نرم‌افزار شتاب، تغییرات گسترده‌ای به‌وجود آمده به‌گونه‌ای که افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب و کار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط‌های بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. این مجموعه تغییرات در راستای نیاز‌های جدید شبکه بانکی، به‌کارگیری استانداردهای نوین و ظرفیت‌سازی مناسب صورت گرفته است. ارتقای استاندارد فنی سوئیچ شتاب از ISo۸۵۸۳ v ۸۷ به ISO۸۵۸۳ v ۲۰۰۳ (آخرین ویرایش استاندارد در این حوزه)، ایجاد تراکنش‌های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی، ایجاد خلاصه صورت حساب ۱۰ تراکنش آخر، ایجاد تراکنش انتقال از کارت به حساب، ایجاد تراکنش پرداخت اقساط و لغو خرید و افزودن الگوریتم‌های امنیتی قوی تر از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در شتابv است. مستندات فنی ویرایش «شتاب ۷» پس از طراحی و تدوین در مهر ماه ۹۲ در اختیار تمام بانک‌ها و پیمانکاران آنها قرار داده شد تا براساس آن ارتقای لازم به‌وجود آید.