روابط عمومی بیمه ملت- مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت بیمه ملت (سهامی عام) با حضور بیش از ۸۳ درصد صاحبان سهام و حسابرس و بازرس قانونی، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیات مدیره و آقای دکتر حجاریان مدیرعامل شرکت بیمه ملت در ساعت ۹ صبح روز شنبه مورخ ۲۹ آذر ۱۳۹۳ در مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد. بر اساس این گزارش، آقایان سعید موحدی نماینده شرکت گروه بهمن به‌عنوان رئیس مجمع، عباس ابراهیمی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و امیر سعید شجاعی به نمایندگی از شرکت گسترش سرمایه‌گذاری سبا به‌عنوان ناظرین جلسه و نظرعلی صلاحی‌نژاد، معاون مالی- اداری بیمه ملت به سمت دبیر جلسه انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه، گزارش هیات مدیره در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد شرکت در سال مالی ۱۳۹۲ و متعاقب آن گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی و عملکرد شرکت منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ قرائت شد و به سمع حاضرین رسید و پس از بحث و تبادل نظر و طرح سوالات از ناحیه سهامداران حاضر در جلسه و پاسخ توسط مدیرعامل، تصمیماتی مبنی بر تصویب صورت‌های مالی شامل ترازنامه و حساب سود و زیان انباشته و یادداشت‌های همراه سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ به تصویب رسید. علاوه بر این به اتفاق آرای حاضرین در جلسه مقرر شد پس از کسر مبالغ مربوط به اندوخته قانونی، اندوخته احتیاطی (سرمایه) و پاداش هیات مدیره از سود قابل تخصیص شرکت (مندرج در صورت سود و زیان)، مبلغ ۴۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خالص (به ازای هر سهم ۲۳۰ ریال به صورت خالص) به عنوان سود نقدی و بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده پرداخت و مابقی آن به حساب سود انباشته منتقل شود. براساس این گزارش، موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر به‌عنوان بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه حسابرسی شاخص‌اندیشان به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت برای سال مالی منتهی به ۲۰/۱۲/۱۳۹۳ با اکثریت آرا انتخاب شدند.

همچنین روزنامه اطلاعات و دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

در جلسه مجمع، حمیدرضا نورعلیزاده مدیر طرح و توسعه شرکت بیمه ملت، گزارش هیات مدیره مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۲ را به مجمع عمومی ارائه کرد که در ادامه مشروح و اهم آن به استحضار می‌رسد: حق بیمه صادره در شرکت بیمه ملت در سال ۹۲ با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال قبل، از ۲۰۸۲۱۰۱ میلیون ریال به رقم ۳۱۸۰۴۳۵ میلیون ریال رسید که این میزان معادل۹/۱ درصد سهم کل بازار صنعت بیمه است. همچنین تعداد بیمه‌نامه‌های صادره شرکت از ۵۵۹۸۱۰ بیمه‌نامه در سال ۹۱ به ۹۲۲۹۸۸ بیمه‌نامه در سال ۹۲ افزایش یافت که حکایت از رشد ۶۵ درصدی دارد. شرکت بیمه ملت با توجه به سیاست متوازن‌سازی پرتفوی خود در سال ۹۲، موفق شد با کاهش ۶ درصدی سهم بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، میزان آن را به ۶۱ درصد در پرتفوی شرکت رسانده و در رشته‌های مهندسی، هواپیما و کشتی، مسوولیت و زندگی به ترتیب ۳۶۳، ۱۷۰، ۱۱۷و ۶۸ درصد نسبت به سال ۹۱ رشد نماید. خسارت پرداختی از طریق مدیریت ریسک، در سطح ۵/۲۵ درصد افزایش مدیریت شد و از ۱۴۰۹۸۵۱ میلیون ریال در سال ۹۱ به رقم ۱۷۶۹۱۱۱ میلیون ریال رسید. بالاترین سهم خسارت در کل خسارت پرداختی مربوط به رشته شخص ثالث به میزان ۸۹ درصد بوده است. در سال ۹۲، قبولی اتکایی شرکت نسبت به سال گذشته با رشد ۴۹ درصدی از مبلغ ۱۹۷۵۳۳ میلیون ریال به ۲۹۳۷۸۶ میلیون ریال افزایش یافت. تعداد نمایندگان شرکت بیمه ملت از ۹۷۱ نماینده در سال ۹۱ به ۱۲۰۷ نماینده در سال ۹۲ افزایش یافت و در مجموع ۷۷ درصد از حق بیمه شرکت توسط نمایندگان حقیقی و ۵ درصد حق بیمه صادره توسط نمایندگان حقوقی صادر شده است.

اهم خدمات شرکت بیمه ملت به بیمه‌گذاران عبارت است از:

-پرداخت نرخ سود قطعی ۷۵/۳۰ درصدی به بیمه‌نامه‌های زندگی

-رسیدگی به حدود ۷۲۰۰ پرونده خسارت‌های بدنی شخص ثالث اتومبیل و پرداخت خسارت به بیش از ۵۲۰۰ پرونده

-ارزیابی بیش از ۳۳۸۷۰ فقره خسارت‌های مالی در رشته‌های شخص ثالث و بدنه اتومبیل و تسویه ۳۲۰۷۰ فقره از پرونده‌ها

-پرداخت حدود ۱۶۶۰ میلیارد ریال خسارت در رشته اتومبیل

همچنین بیمه ملت با اهتمام ویژه به افزایش مراکز خسارت در سال ۹۲، تعداد مراکز خسارت مالی و بدنی خود را به ترتیب از ۲۰۰ و ۳۱ مرکز در سال ۹۱ به ۲۵۰ و ۵۴ مرکز در سال ۹۲ افزایش داده و همچنین با ۴۱ مرکز خسارت غیرخودرویی بالاترین پوشش جغرافیایی را برای بیمه‌گذاران خود فراهم کرده‌است.

تعداد کارکنان شرکت بیمه ملت در سال ۹۲ با افزایش ۵ نفری از ۳۵۰ نفر به ۳۵۵ نفر رسید که از این تعداد ۸۲ نفر دارای مدرک

فوق لیسانس و دکترا و ۱۹۴ نفر دارای مدرک لیسانس هستند.

بیمه ملت در سال ۱۳۹۲ با شاخص توانگری ۲۰۴ درصدی، سرآمد بیمه‌گران به لحاظ ایفای تعهدات بود و توانست از معدود شرکت‌هایی باشد که مجوز اتکایی خود را تمدید کرده‌اند.

شرکت بیمه ملت در سال ۹۲، اینترنت بیمه، تلفن بیمه، پیامک بیمه و موبایل بیمه را طراحی و پیاده‌سازی کرد و بهبود سیستم‌های عملیاتی بیمه‌گری، تدوین و پیاده‌سازی سیستم هوش کسب‌وکار و ارتباط سیستماتیک با مشتریان را به انجام رساند.

بیمه درمان تکمیل خانواده، طرح جامع خودرو، پوشش امداد خودرو (SOS) و مسافران عازم به ایران از محصولات جدید بیمه ملت و بیمه نامه مستمری زنان خانه‌دار، تحصیل فرزندان از محصولات برتر شرکت در سال ۹۲ بوده است.

اقدام به دریافت جایزه مدیریت ریسک (گواهینامه سطح C)، حفظ و پایداری توانگری مالی شرکت، بهبود نظام کنترل داخلی و آموزش مدیریت ریسک برای شرکت‌ها و مشتریان بزرگ، اقداماتی است که شرکت بیمه ملت در حوزه مدیریت ریسک در سال ۹۲ انجام داده است.

فعالیت‌های سرمایه‌گذاری

شرکت بیمه ملت در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۸۱۰۸۶۸ میلیون ریال درآمد از ناحیه سرمایه‌گذاری کسب کرد که نسبت به سال ۹۱، ۷۳ درصد رشد داشته است. از مجموع درآمد حاصله از سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷ درصد مربوط به سود نقدی حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی، حدود ۳۹ درصد مربوط به سود حاصل از نقل و انتقال سهام، ۱۲ درصد مربوط به سود سپرده‌های بانکی و یک درصد مربوط به درآمد اوراق مشارکت است.

بیمه ملت 460 میلیارد ریال سود تقسیم کرد

بیمه ملت 460 میلیارد ریال سود تقسیم کرد