گروه بنگاه‌ها: پیرو درج خبری در صفحه ۱۲ روزنامه «دنیای اقتصاد» شماره ۳۳۶۲ با تیتر «بهترین بانک‌ها از نظر پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع»، بانک رفاه جوابیه‌ای برای روزنامه ارسال کرده که در پی می‌آید: «این خبر به نقل از یکی از سایت‌های خبری مرتبط با اخبار حوزه بانکی درج شده است. لازم به توضیح است نظرسنجی‌های اینترنتی و به‌طور مشخص نظرسنجی مذکور که از کاربران اینترنت با جامعه آماری پایین به عمل آمده است، مرجع قابل وثوقی برای نتیجه‌گیری و قضاوت کردن و متعاقبا درج خبر آن در مهم‌ترین روزنامه اقتصادی کشور نیست. با توجه به اینکه کاربران اینترنت طیف خاصی از اقشار جامعه هستند و بهره‌مندی از خدمات بانکی هم برای مردم، به گونه‌ای نیست که یک نفر از خدمات همه بانک‌ها بهره‌مند شود. بنابراین بهترین راه نظرسنجی از مردم، رجوع به مشتریان بانک‌ها و اخذ دیدگاه‌های آنان درخصوص همان بانک است.

بر این اساس و با این رویکرد برای سال‌های متمادی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری به آرای مستقیم مشتریان هر بانک رجوع کرده و بر اساس اعلام این معاونت، بانک رفاه کارگران در ۸ سال متوالی رتبه نخست مشتری‌مداری در سیستم بانکی را از آن خود کرده است.

هر چند نباید و علی‌القاعده نمی‌توان سایت‌ها را برای انجام این اقدام یا نظرسنجی‌های مشابه که از منطق علمی لازم برخوردار نیست، سرزنش کرد، اما انتظار می‌رود آن روزنامه محترم به عنوان مهم‌ترین پایگاه اطلاع‌رسانی مکتوب حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور در بازنشر اخبار حساسیت‌های سیستم بانکی را که برای تقویت برند خود همه ساله هزینه‌های هنگفتی می‌پردازند، مورد عنایت قرار دهد و فیلترهای لازم را برای درج اخباری از این دست لحاظ کند.»