گروه بنگاه‌ها: نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی بانک مسکن برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد. محسن عزیزی، عضو هیات مدیره بانک مسکن و کارشناس ارشد فناوری اطلاعات در نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی بانک مسکن با بیان اینکه کانال‌های ارائه خدمت با گسترش تکنولوژی تغییر کرده است به طوری که در ۶ ماه ابتدای سال ۹۱ درصد تراکنش‌ها غیر‌حضوری است، افزود: امروز بانکداری روی کانال‌های یکنواخت مطرح است و مشتری می‌تواند از کانال‌های مختلف خدمات متنوع دریافت کند. به گفته وی امروز مفهوم تعامل تغییر کرده است. عزیزی با بیان اینکه مدل‌های کسب‌و‌کار بانکداری متحول شده است، افزود: شعبه به مرکز ارائه مشاوره به مشتری و شخصی‌سازی خدمات تبدیل می‌شود و خدمات بانکی از طریق شعبه ارائه نخواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بانک‌ها در فضای دیجیتال به نسبت نظارت بیشتر و تعامل بهتری پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک بانکداری حضوری تبدیل به مراکز ارائه مشتری می‌شود، گفت: بانک‌ها به سمتی پیش می‌روند که از حالت تراکنش حضوری خارج می‌شوند و به سمت مرکز شخصی‌سازی و مشتری‌مداری در حرکتند. وی ادامه داد در این فضا است که باید مشتری را رد‌یابی و دنبال کرد و براساس نیازهای مشتری خدمات ارائه کرد.

ضیایی پرور سرگروه داوران جشنواره در این نشست در خصوص برنامه‌های آینده جشنواره وبلاگ‌نویسی گفت: گردهمایی وبلاگ‌نویسان نشان می‌دهد که بانک ظرفیت زیادی برای وبلاگ‌نویسی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد شبکه‌های اجتماعی باشد.