گروه بنگاه‌ها: مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت: مراکز پرداخت خسارت اتومبیل این مجموعه در راستای ارائه خدمات مناسب‌تر به بیمه‌گذاران دیگر داغی نمی‌گیرند. عباس فراشیانی با اشاره به اینکه در این طرح سرعت رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌ای بیشتر شده و بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان در مدت زمان کوتاه‌تری خسارت خود را دریافت می‌کنند، افزود: پیش از این بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان برای دریافت خسارت خود باید داغی خودروی خسارت دیده را به شعب پرداخت خسارت ارائه و سپس غرامت خود را دریافت می‌کردند.

وی افزود: این مساله علاوه‌بر صرف وقت و هزینه، چرخه رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌ای را طولانی تر می‌کرد و باعث می‌شد ذی‌نفعان دیرتر خسارت خود را دریافت کنند و همین امر موجب عدم رضایتمندی بیمه‌گذاران شده بود.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران درخصوص سایر مزایای حذف داغی در پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح مراجعه بیمه‌گذاران به شعب کاهش پیدا کرده و ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌پذیرد. به گفته وی، بیمه‌گذاران دراین باره به افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌های خسارتی، کاهش صرف وقت و هزینه‌های ایاب و ذهاب که قبلا آن را پیش‌بینی کرده بودیم اشاره داشته و رضایتمندی خود را اعلام کردند.

فراشیانی در پاسخ به این سوال که بیمه ایران با اجرای این طرح به‌دنبال کدام هدف بوده است، عنوان کرد: ‌هدف اصلی ما روان‌سازی رسیدگی به پرونده‌های حوزه‌های خسارتی و حذف مدارک غیرضرور از این پرونده‌ها بوده است.

به گفته وی، سابق براین بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان یک بار برای اعلام خسارت، بار دوم برای ارائه داغی و بار سوم برای دریافت غرامت به مراکز پرداخت خسارت مراجعه می‌کردند که با این طرح مراجعات غیرضرور کاهش یافته و در بار اول کار رسیدگی به پرونده خسارتی تمام و غرامت به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران در ادامه از کاهش نرخ پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه بدنه اتومبیل این مجموعه خبر داد و گفت: در بیمه‌نامه‌های بدنه و در ارائه پوشش‌های اضافی تعدیل نرخ داشته‌ایم که هنگام عقد قرارداد به اطلاع بیمه‌گذاران می‌رسد. فراشیانی افزود: همچنین در بازنگری جدید تخفیفات توافقی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که حداکثر آن ۲۰ درصد است و زمان صدور بیمه‌نامه به حساب بیمه‌گذار منظور می‌گردد.

وی درمورد ارائه خدمات جدیدتر به استفاده‌کنندگان از بیمه‌نامه‌های بدنه عنوان کرد: ‌در طرح جدید بیمه‌گذارانی که پوشش غرامت تعمیرگاه را خریداری کرده باشند، غرامت تعمیرگاه را برای آنان به میزان ۷۰ هزار تومان افزایش داده‌ایم. فراشیانی در ادامه به تعدیل حق بیمه بیمه‌نامه‌های اتومبیل‌های خارجی نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه خودروهای خارجی استانداردهای کامل‌تری نسبت به خودرو‌های داخلی داشته و ضریب ریسک آنها کمتر است نرخ حق بیمه بیمه‌نامه‌های این اتومبیل‌ها را کاهش داده‌ایم.

وی در مورد نوسانات قیمت خودرو نیز گفت: ‌یکی از مواردی که بیمه‌گذاران به هنگام خریداری بیمه‌نامه بدنه به آن توجه داشتند نرخ بالای خدمات نوسانات قیمت خودرو بوده که ما در دوره جدید در این پوشش اضافی کاهش ۳۵ درصدی نرخ را داشتیم تا بیمه‌گذاران بیشتری از این خدمت بهره‌مند شوند و موجب رقابتی شدن نرخ بیمه‌نامه در بازار موجود

شده است.