رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: بازار اتکایی کشور ما مورد توجه بسیاری از بیمه‌گران خارجی است و درخواست‌های زیادی برای تاسیس دفاتر ارتباطی به بیمه مرکزی رسیده که در حال بررسی آنها هستیم. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، محمدابراهیم امین همزمان با آغاز رسمی فعالیت دفتر ارتباطی کارگزاری ناسکو در ایران، در دیدار با اعضای هیات‌مدیره این شرکت، افزود: ظرفیت‌های مغفول مانده در بازار بیمه ایران بسیار است. وی با اشاره به استقبال بیمه گران خارجی از بازار بیمه کشورمان، ابراز امیدواری کرد که این بازار به محل امنی برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شود. رئیس‌کل بیمه مرکزی حضور شرکت ناسکو در ایران را بستری برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی صنعت بیمه ایران دانست و گفت: امیدوارم با لغو تحریم‌ها و حضور بیمه‌گران اتکایی خارجی، صنعت بیمه ایران بتواند به جایگاه واقعی خود در بازارهای جهانی دست یابد.

۵۰۰۰ میلیارد تومان معوقات بانک ملی وصول شد

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بانک ملی با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ میلیارد تومان معوقات بانک ملی در یک سال اخیر وصول شده است، گفت: در عین حال از حجم مطالبات معوق کاسته نشده است.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: بانک ملی در این مدت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید پرداخت کرده است. وی افزود: در یک سال اخیر هم ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق وصول شده است؛ اما چون مجددا بخشی از تسهیلات پرداختی معوق شده، از سطح مطالبات معوق ۱۳ هزار میلیارد تومانی بانک در این مدت کاسته نشده است. حجم کل مطالبات معوق بانک ملی ۲۵ هزار میلیارد تومان است که شامل ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت و

۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی بخشی غیردولتی می‌شود.

پرداخت بالاترین سود سرمایه‌گذاری توسط بیمه ملت

گروه بنگاه‌ها: بالاترین نرخ سود سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه، به بیمه‌گذاران بیمه ملت ارائه شد. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، در راستای اجرای آیین‌نامه ۶۸ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پرداخت سود مشارکت در منافع بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی به‌صورت قطعی در سال مالی ۹۲، بر مبنای نرخ ۷۵/۳۰ درصد که بالاترین نرخ سود در صنعت بیمه است، در شرکت بیمه ملت، مورد تصویب قرار گرفت و در تاریخ ۰۱/۰۱/۱۳۹۳ به اندوخته بیمه‌گذاران اضافه شد. براساس این گزارش، بیمه‌گذاران محترم دارنده بیمه‌نامه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری، سپرده زندگی، زندگی و بازخرید سنوات و تحصیل فرزندان از سود مشارکت در منافع برخوردار خواهند شد.

بیمه رازی جایزه «MENA۲۰۱۴» در خاورمیانه و شمال آفریقا را دریافت کرد

گروه بنگاه‌ها: موسسه جهانی فروش و بازاریابی، دانشگاه A.L.U آمریکا و جشنواره جایزه شعف مشتری، به شناسایی و تقدیر از بهترین شرکت‌های فعال در خاورمیانه و شمال آفریقا از لحاظ ارائه خدمات متمایز به مشتریان می‌پردازد و جایزه شعف مشتری ۲۰۱۴ MENA را در زمینه مشتری‌مداری به بیمه رازی اعطا کرد. سرعت در عرضه خدمات، چشم‌انداز و ماموریت‌های از پیش تعیین شده سازمان و نحوه تعامل و کیفیت خدمات به مشتریان مولفه‌هایی هستند که بیمه رازی را برای دریافت این جایزه متمایز کرده است.