گروه بنگاه‌ها: در دهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی که با حضور جمع کثیری از مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادها، استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و کارشناسان برگزار شد، مهندس پیشرو، مدیرعامل بانک صادرات ایران به‌عنوان مدیر ارشد ارتباط گستر معرفی شد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران در دهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی که ٦ و ٧ آبان‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، مهندس پیشرو مدیرعامل این بانک به علت ارتقای ارتباطات درون و برون سازمانی، تقویت و افزایش همبستگی و همدلی در بین کارکنان و تعامل سازنده و مطلوب با بیرون از سازمان و رسانه‌ها به‌عنوان مدیر ارشد ارتباط گستر معرفی و با اهدای لوح از وی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، روابط عمومی بانک صادرات ایران در آخرین دوره از برگزاری سمپوزیوم به‌عنوان روابط عمومی برتر در بخش رسانه و اطلاع‌رسانی انتخاب و در بخش رقابتی عنوان کارشناس برتر روابط عمومی را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش بانک صادرات ایران در ١٥ شهریور سال ١٣٣١ تاسیس شده و در طول ٦٢ سال خدمت توانسته است علاوه‌بر مشارکت در طرح‌های عظیم تولیدی و همگامی با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور خدمات متنوع و مطلوبی را به هموطنان ارائه و نقش موثری در توسعه و آبادانی میهن اسلامی ایفا کند و هم اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی بورسی کشور در خدمت هموطنان گرامی است.

واگذاری کارگزاری بانک مرکزی

از سوی دیگر خزانه زیر کلید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بانک صادرات ایران ایجاد شد. با توجه به لزوم مدیریت وجوه نقد از ١٥ اردیبهشت‌ماه سال ١٣٩٢ و در اجرای دستور مدیرعامل این بانک مبنی‌بر توسعه تعامل با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارگزاری بانک مرکزی در توزیع نیکل و جمع‌آوری وجوه فرسوده در سطح شبکه بانکی (کل کشور) از سال قبل به بانک صادرات ایران واگذار شد. همزمان خزانه زیر کلید در ٦ استان ایجاد شد و در راستای توسعه تعامل فی مابین، با فراهم‌سازی مقدمات و امکانات موردنظر ناظر پولی توسعه آن به سایر استان‌ها در حال انجام است. در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده، مدیریت شعب بانک صادرات استان هرمزگان به جمع خزانه‌های زیر کلید پیوست و تعداد خزانه‌های زیر کلید در بانک صادرات ایران را به ٧ استان افزایش داد.

بر اساس این گزارش فرآیند پذیرش خزانه به‌عنوان زیر کلید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بسیار زمانبر بوده و مراحل دشواری دارد که طی آن توجیهات لازم برای استقرار ناظر پولی در بانک و ایجاد خزانه زیر کلید ارائه می‌‌شود که درخصوص استان هرمزگان در بازدیدی که به اتفاق مدیر اداره کل نشر اسکناس و خزانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام شد از طراحی، ظرفیت و مکان خزانه بانک صادرات استان هرمزگان اظهار رضایت شد و مقدمات ایجاد خزانه زیر کلید فراهم شد.

این گزارش می‌‌افزاید: استان‌های ٧ گانه که عبارتند از خراسان رضوی، مازندران، سمنان، اردبیل، ایلام، کردستان و هرمزگان علاوه‌بر عملیات انتقال نیکل و جمع‌آوری وجوه فرسوده، کارگزار کامل بانک مرکزی نیز هستند.

کارگزاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موجب افزایش اعتبار و شأن بانک‌ها در بین مشتریان و سایر بانک‌ها خواهد شد. از طرفی استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی بانک صادرات ایران (به‌ویژه در نقاط حساس) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در انجام امور محوله و مدیریت وجوه نقد یاری رسانده و بانک‌ها نیز از خدمات با کیفیت بالاتر و مطلوب‌تر برخوردار خواهند شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ظرفیت‌سازی‌های به‌عمل آمده به‌زودی خزانه زیر کلید در بانک صادرات استان‌های کرمانشاه و کرمان نیز ایجاد خواهد شد.