گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی‌بر اینکه بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند، گفت: ما با توجه به این بیانات تلاش کردیم تا شرایطی ایده‌آل برای استان‌های مستعد سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. رضایی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر همدان گفت: اولین شعبه این موسسه مردادماه ۹۰ تاسیس شد و هم‌اکنون تعداد شعب کشور به ۳۵۰ شعبه افزایش یافته است. وی به ویژگی‌های شاخص این موسسه اشاره کرد و افزود: موسسه کوثر اولین موسسه‌ای بود که در سریع‌ترین زمان و در طول دو سال مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کرد و در حال حاضر نیز عضو شبکه شتاب و سیستم ساتنا و پایا شدیم؛ همچنین مجوز صدور چک بین بانکی را دریافت کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴۸ درصد از نقدینگی در استان همدان در بخش خدمات، ۲۸ درصد در بخش صنعت و ۲۴ درصد در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: باید نقدینگی در بخش خدمات را به دیگر بخش‌ها انتقال دهیم و با توجه به وجود ظرفیت‌های قابل توجه صنعتی و گردشگری در استان همدان به‌سمت بانکداری خرد برویم.

ایشان با بیان اینکه هدف این موسسه خدمت‌رسانی به عموم مردم است، یادآور شد: موسسه اعتباری کوثر سالانه ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت می‌کند و از ویژگی‌های این موسسه پرداخت وام قرض‌الحسنه بدون کارمزد است که در موسسه اعتباری کوثر وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه بدون کارمزد به مشتریان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت موسسه اعتباری کوثر تا سال گذشته به‌صورت منطقه‌ای بود، خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش فعالیت‌ها، مدیریت منطقه‌ای در سال گذشته به مدیریت استانی تغییر یافت که انتظار ما از مدیران استان‌ها گسترش ضریب نفوذ و افزایش تعامل با ارکان نفوذ در استان، مشتریان و دیگر بانک‌ها است.

دکتر رضایی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت خوبی برای گسترش شعب و فعالیت‌های موسسه اعتباری کوثر دارد، ابراز کرد: در استان همدان ۴ شعبه که مجوز دریافت کرده‌اند در حال راه‌اندازی هستند و شهرستان‌های ملایر و نهاوند هم در دستور کار قرار دارند.